Тарифи на електроенергію не підвищуватимуть

Про поліпшення співпраці зі споживачами комунальних послуг ішлося на всеукраїнському семінарі, що його організували Асоціація міст України та громад, Центр досліджень «Енергетика та політика» і АТ «Київенерго».

«Нині на оплату житлово-комунальних послуг припадає понад чверть середньостатистичного сімейного доходу, тоді як за часів СРСР ця цифра не перевищувала чотири відсотки», – зазначив виконавчий директор АМУ Мирослав Пітцик. І платимо не так за послуги, як за недоліки в їх наданні. Гендиректор «Київенерго» Іван Плачков розповів, що протягом останніх кількох років у Києві розгорнулась активна реконструкція комунальних систем за рахунок кредиту Світового банку. Повернення коштів, за словами Івана Васильовича, відбуватиметься завдяки економічному ефекту від проведення цих робіт: доцільнішого спалювання газу на теплосистемах, ізоляційних трубопроводів тощо. Щодо будинкових лічильників теплоенергії, то вони перебувають у власності міста, а їх закупівля і встановлення окупаються за рахунок невеликої надбавки в тарифі. До речі, Іван Плачков спростував чутки про підвищення цін на теплову та електроенергію для населення. Це стосуватиметься лише підприємств та й установ.

Під час обговорення постала дилема: копати чи не копати? «Київенерго» наполягає на реконструкції та реорганізації індивідуальних теплопунктів у будинках. Зрозуміло, що це тягне за собою значний обсяг земляних робіт по всьому місту. Заступник голови КМДА Михайло Поживанов погодився, що мешканець думає спершу про наявність гарячої води, а вже потім про ситуацію на прибудинковій території. Але тільки-но все налагоджується у власній квартирі, починаються обурення через «розкопки». «Ця проблема існуватиме завжди, тому ми й шукаємо розумний баланс», – підсумував Михайло Олександрович.
Завдяки тому, що населення почало погашати борги, оплата комунальних послуг за перший квартал цього року становить 106 відсотків. Проте проблеми не зникають через неефективну тарифну політику і стан господарства загалом. Самих ліфтів, які час списувати, у Києві понад 4,5 тисячі. «Законодавство дозволяє нам встановлювати пеню. Ми не пішли на цей крок через масові звернення громадських організацій. Вони переконали нас, що в такому разі більшість людей ніколи не погасить своїх боргів. Можливо, ми прорахувалися», – останню думку Михайло Поживанов пояснив тим, що розраховуються, хоч як це парадоксально, незахищені верстви населення. А серед «злісних неплатників» є чимало людей, яких знає вся країна. Заступник голови КМДА впевнений, що виселень і відключень не буде до прийняття Житлового кодексу. Однак воно затягується, оскільки багато нардепів давно перебувають у «чорних списках» боржників.

У рамках семінару відбулася презентація довідкової служби 088, яка працює в Києві з 2000 року. Її завдання – інформувати столичну владу та споживачів про роботу енергетичної системи міста. Зателефонувавши, ви можете дізнатися, чому й на який час у вашій квартирі погасло світло чи відключено гарячу воду, як встановити прилади обліку, про тарифи тощо. Крім того, у Дарницькому, Деснянському, Голосіївському та Святошинському районах відкрито сервісно-консультаційні центри, незабаром вони з’являться в усіх районах столиці. Звернувшись туди, споживач отримує інформацію про свої рахунки, порядок обстеження лічильників, оформлення пільг, укладання договорів про реструктуризацію боргів.

Продовження теми на 6 стор.