Перед вибором: маршрутки або затори

Перший заступник міністра транспорту і зв’язку Володимир Корнієнко заявив: «Для зменшення автомобільних заторів у Києві необхідно вживати радикальних заходів – відмовитися від маршрутних таксі й замінити їх на великі пасажирські автобуси. Тих заходів, яких вживає міська влада, недостатньо. Треба серйозно зайнятися питанням регулювання роботи маршрутних таксі. Їх заміна на автобуси дасть змогу серйозно розвантажити дороги».

На думку пана Корнієнка, особливих результатів не дала і заборона на в’їзд до міста вантажного транспорту, яку з осені своїм розпорядженням ввела київська влада. А ще, вважають у Мінтрансі, однією з причин заторів у столиці є стан доріг – не лише їх велика завантаженість, а й погане обслуговування.

Ситуація

Ситуація, що виникла в Києві через постійне зростання кількості автомобілів на вулицях і брак вільних місць для їхнього паркування, суттєво ускладнила роботу рятувальних служб столиці.

– Машини швидкої медичної допомоги іноді не можуть вчасно дістатися потрібного будинку, щоб урятувати людське життя, – розповів заступник голови КМДА Денис Басс. –  Автомобілі, залишені власниками де завгодно, заважають пожежникам, блокують дорогу рятувальній, аварійно-відновлювальній техніці. При виникненні надзвичайної ситуації це може надто дорого обійтися усім киянам. Тому – за щойно підписаним розпорядженням КМДА – в місті буде забезпечено вільні зони, встановлено відповідні дорожні знаки та нанесено дорожню розмітку в місцях під’їзду спецтехніки до станцій метрополітену, житлових будинків та інших споруд. Районні держадміністрації разом із ДАІ та «Київдорсервісом» забезпечать постійний контроль за тим, щоб водії не залишали у вільних зонах своїх автомобілів, а в разі порушень вдаватимуться до примусової евакуації транспортних засобів. У Києві також демонтують самовільно встановлені паркани, тимчасові споруди, обмежувальні пристрої тощо, які можуть завадити оперативній роботі столичних рятувальників. А надалі створення вільних для проїзду спецтехніки зон передбачатиметься ще на етапі видачі архітектурно-планувальних завдань при забудові тієї чи тієї земельної ділянки.

Потреби

Зрозуміло, що із заторами треба рішуче боротися. Поки що всі спроби столичної влади звільнити вулиці від зайвого транспорту наштовхуються на серйозний спротив. Скажімо, суд скасовує ухвалу Київради на застосування евакуаторів. Антимонопольний комітет не погоджується із збільшенням тарифів на паркування. Тож, можливо, і справді вихід єдиний – позбутися тисяч маршрутних таксі, через які часто-густо виникають аварійні ситуації? Їх поява у столиці, за словами багатьох чиновників від транспорту, була вимушеним і тимчасовим заходом, адже громадський транспорт не оновлювався, а наявний вже вичерпав свій ресурс.

Днями наша газета повідомила, що столична влада має намір придбати сотню нових автобусів і тролейбусів, що дасть змогу на деяких маршрутах зменшити інтервал руху до хвилини. Та чи вистачить цієї сотні великих машин для того, щоби позбутися маршруток?

Кредит

Наміри позбутися маршруток добрі, але де взяти гроші на придбання автобусів, тролейбусів, трамваїв і вагонів метрополітену? Для їх оновлення не вистачить і кількох бюджетів Києва, адже лише один трамвай коштує 1,5 млн. євро. Частково ситуацію може виправити система кредитування. Європейський банк реконструкції і розвитку готовий надати Києву кредит 60 млн. доларів на оновлення пересувного складу столичного транспорту. Днями про це на зустрічі із заступником голови КМДА – начальником Головного фінансового управління Віктором Падалкою повідомив представник європейського банку Томас Майєр. За його словами, представники ЄБРР ознайомилися з транспортною інфраструктурою столиці і вважають, що Київ зможе погасити кредит в заплановані терміни.