«Вечірній Київ» регулярно висвітлює хід будівництва Подільсько-Воскресенського мостового переходу. Наші кореспонденти нещодавно побували на Трухановому острові і дізналися, як просуваються роботи. Про це розповів генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор» Володимир Жуков.
Роботи нині ведуть неподалік урочища Горбачиха, будують опори на Десенці та березі Дніпра. Довжина мостового переходу – 7,4 км. Майбутню трасу метрополітену і автомобільної дороги вже деталізовано. З лівого берега з боку Троєщини вона пролягатиме від проспекту Ватутіна через Райдужний масив. Конструкція мосту двоярусна: нижнім курсуватимуть метропотяги, верхнім, по три смуги в кожен бік, – автомобілі. Через основне річище Дніпра перекинуть арку завдовжки 360 метрів, далі спорудять міст через Гавань і вийдуть на правий берег. З’явиться автомобільна траса по Набережно-Рибальській, яка з’єднає центр міста і Поділ з Оболонню. Пряма магістраль дасть змогу діставатися Хрещатика з Троєщини за 20 хвилин, з Оболоні – за 15.
Траса метро проляже від Райдужного масиву мостовим переходом, далі, через Поділ, для нього побудують естакаду через вулицю Заводську. А в районі вулиці Фрунзе, де починається гора, автомобільна траса увійде в тунель до вулиці Вячеслава Чорновола. Метро теж увійде в тунель, але його траса проляже до станції «Вокзальна».
Цього року буде завершено прольотне будівництво на Трухановому острові і змонтовано 2700 тонн металоконструкцій. Загалом же їх буде 45 тисяч тонн. Уже укладено 25 тисяч кубометрів залізобетону. Основний обсяг будівельно-монтажних робіт планують на наступний рік, коли траса перетне Десенку і урочище Горбачиху, почнеться монтаж головного мосту через Дніпро. За розрахунками, усі роботи можна завершити 2007 року.
Ми попросили Володимира Жукова розповісти про перший у Києві та в Україні автомобільний тунель.
– Довжина тунелю – 1,6 кілометра, діаметр – 14 метрів, – відповів Володимир Андрійович. – Для його будівництва потрібен прохідницький щит. Нині «Київпроект» робить розрахунки цих робіт, спираючись на можливість придбання німецького щита. Потенціал такої техніки – до 20 кілометрів. Перспективи прокладання автомобільних тунелів дуже великі. Вони потрібні не лише в Києві, а й у Криму, Карпатах тощо. Хоча будівництво таких об’єктів і обладнання для нього досить дорогі, альтернативи тунелям немає. Будь-який мостовий перехід чи естакада, незважаючи на нижчу вартість, не можуть замінити тунель. Бо це – раціональне розв’язання екологічних, архітектурних та інших проблем і до того ж це найкоротше сполучення.