Грошей на підземку вистачить

У попередні роки зусилля метробудівців по розбудові підземки були зазвичай спрямовані лише на одній з ліній. А нині роботи вестимуться одразу на всіх: столиця задихається від наземних транспортних пробок і лише метро здатне працювати як годинник. Учора містобудівна рада розглянула проект будівництва першої черги лівобережного метрополітену від вул. Милославської до станції «Лівобережна».

Трамвай поступиться метрополітену

Багато чого у цьому проекті незвичного. По-перше, траса проляже замість троєщинського швидкісного трамвая і на її зведення відпущено п’ять років. По-друге, вперше в історії українського метрополітену колії матимуть відгалуження – на нову Подільсько-Воскресенську, Святошино-Броварську і Сирецько-Печерську лінії. Архітектори з «Укрметротунельпроекту» передбачили, як того вимагають технічні умови, накриття всієї траси з можливістю у подальшому надбудови над коліями торговельних і розважальних центрів. На відстані 11 кілометрів буде 8 станцій, які прийматимуть потяги з шести вагонів. Це дозволить щогодини 40 парам потягів перевозити 5-7 тисяч пасажирів.

Історія цього проекту тягнеться з 2003 року, коли стало зрозумілим, що той швидкісний трамвай веде в нікуди й ним практично ніхто не користується. Саме тоді було прийнято рішення перетворити його на метро. Містобудівна рада двічі розглядала пропозиції і повертала їх на доопрацювання. І вчора, до речі, без зауважень не обійшлося. Наприклад, членам містобудівної ради не сподобалось, що станції накриватимуть прозорим пластиком. «А як його мити від бруду і ремонтувати?», – запитав начальник «Київдержекспертизи» Анатоль Камінський. Відповіді не знайшлося. Тож запропоновано було максимально спростити і здешевити накриття з урахуванням того, що роботи вестимуться за бюджетні кошти. Ще одне зауваження стосувалося транспортної і пішохідної схем, адже лінія поділить Троєщину навпіл, а людям і транспорту необхідно буде якось пересікати трасу. Загалом проект схвалили, але запропонували деякі його деталі представити на розгляд містобудівної ради ще раз.

Від «Либідської» до «Васильківської»

Нарешті розпочалося активне будівництво підземки у напрямку Теремків. Початок вулиці Васильківської вже перекрито зеленим парканом – тут буде станція «Голосіївська», а далі, біля будинку № 32 – «Васильківська», котлован під яку інтенсивно риють. Стан справ учора розглядали на засіданні штабу будівництва цієї лінії. Говорили про труднощі, пов’язані з перекладанням інженерних мереж. Наприклад, у стіні котловану виявили електрокабель під високою напругою, і вже другу добу «Київенерго» не може з’ясувати, кому він належить. Ми запитали в заступника голови КМДА Івана Салія, чи вистачить грошей на таке активне будівництво метро?

«Уперше за останні роки бюджетом передбачено достатнє фінансування, – відповів він. – Проблема полягає в тому, як їх забезпечити, бо нам завжди щось заважає. Найчастіше – фінансування, немає проекту, не вистачає людей, не ті матеріали, не ті рішення. Зараз грошей вистачає, але ми не можемо розгорнутися. У квітні мали освоїти 40 млн. грн., а освоїли лише 8. На травень заплановано 45 млн. грн. Але в графік ми вкладаємося, адже завершується монтаж прохідницького щита, який пройде тунель з «Либідської» до «Деміївської», а у вересні надійде новий щит, який дозволить різко наростити темпи будівництва. Якщо за три роки освоєно 150 млн. грн., то за півтора року потрібно виконати робіт на 1,5 мільярда. Наприкінці наступного року здамо в експлуатацію три станції цієї лінії – «Деміївську», «Голосіївську» та «Васильківську».