В будинку зареєстровано 300 киян, а смітять – 500

На одній з нарад у КМДА стало відомо про факт, коли водій компанії «Грінко» не довіз сміття до звалища.

Ми вирішили на прикладі жеку-1019, що на вулиці Щербакова, 47-в, з’ясувати, як складаються його відносини з компанією «Грінко».
– Адміністрація району прийняла рішення розірвати угоду з попереднім перевізником сміття «Альфатер – Київ», – розповів нам начальник житлової контори Віктор Сурмак. – Районне УЖГ, наш жек та «Грінко» уклали тристоронню угоду про перевезення сміття. Щодо Нивок, по нашому жеку на сьогодні із вивезенням побутових відходів проблем немає.
– А які були проблеми з «Альфатером»?
– Вони допускали постійні збої у роботі. Пояснювали: то машина поламалася, то водій на роботу не вийшов, то вантажників немає тощо. Уже другий місяць, відтоді як за справу узявся «Грінко», у нас не виникає проблем. Єдиний раз у них поламалася машина, але наступного дня все було прибрано. Зазвичай непотріб вивозять з опівночі до п’ятої ранку.
– А чи існують норми, коли мають забирати відходи?
– Вимога єдина – звільнити контейнери до восьмої ранку. Хоча норма нормою, але наш масив спальний, і мешкають тут в основному літні люди, які шуму не люблять. Особливо влітку, коли вікна відчинені. Щоправда, від осені жодної скарги на шум не було.
– Але ж тепер шум від завантаження контейнерів став меншим, адже «Грінко» замінив їх на пластикові.
– Так, все відбувається тихіше. Єдина проблема – підлітки іноді палять пластикові контейнери. Хоча «Грінко» негайно замінює зіпсовані, а якщо випадки спалювання регулярні, встановлюють металеві контейнери.
– Скільки коштує для вас вивезення відходів? «Грінко» бере більше, ніж його попередник?
– Розцінки за вивезення одного кубометра побутового сміття для населення існують ще з кінця 90-х років – 15,6 гривні. І не має значення, хто вивозить відходи.
– Чи здатні ви зібрати із населення ці гроші?
– Ні, оскільки немає 100-відсоткової сплати за комунальні послуги. Та за старими тарифами навіть за повною сплатою все одно не вистачало коштів за послуги перевізників сміття, 20 відсотків вартості ми регулярно були винні. Це близько 5 тисяч гривень.
– Хто ж погашав ці борги?
– Районне УЖГ. Виникали й додаткові витрати. Скажімо, мешканці будинку скаржилися, що їм не вистачає одного контейнера. Але ж існують норми, скажімо, на п’ятиповерхівку припадає один. Проте ми пишемо заявку і встановлюємо додатковий контейнер, щоб сміття не валялося на землі. А що це тягне за собою? Додатковий виклик машини для вивезення відходів, додаткові витрати. Так було раніше. В угоді з «Грінко» записано, що вони мають вивозити все, що міститься у контейнері й біля нього, незалежно від кількості контейнерів. На ціну це не впливає, і перевізнику навіть вигідно ставити більше ємкостей для відходів, аби не збирати їх із землі.
Останнім часом відходів стало більше. Ми помітили, що збільшилася кількість упаковок, пляшок тощо. Ще одна проблема полягає в тому, що в будинку, якщо взяти, наприклад, п’ятиповерхівку, зареєстровано 300 осіб, а фактично там мешкають усі 500. Це люди, які, можливо, й мають право там проживати, але ж вони за себе не сплачують комунальних послуг. Ми нічого не можемо із цим зробити, оскільки не маємо правових підстав.
– А за новими тарифами грошей вистачатиме?
– Ми ще не проводили такого аналізу, бо платіжки отримали лише днями. Проте, гадаю, стане трохи легше.
– Чимало неприємностей приносить негабаритне сміття. Хто його має вивозити?
– Угодою з «Грінко» передбачено – компанія вивозить все, що люди виносять до контейнерів. А ще – й листя вивозить. У нашому мікрорайоні багато зелених насаджень, а листя, крім звалища, дівати немає куди. Років 7-8 тому ми могли вивозити його у квітникове господарство на вулиці Тираспільській, та нині вони беруть лише 2-3 машини. Ми пропонували відправляти листя на поля сільгоспвиробників у Київську область – відмовляються, кажуть, що їм міська радіація не потрібна.
– Є ще одна неприємність: масові ремонти і перебудови у квартирах. Виносять цеглу, штукатурку тощо. Невже і це «Грінко» вивозить?
– До категорії негабаритного сміття це не входить. Негабаритне – це коли людина вирішила замінити, скажімо, диван, а старий виносить на вулицю. Відходи ж ремонту власник зобов’язаний вивезти сам. Але змусити його найняти машину за 500 гривень, заплатити ще й за те, щоб на звалище прийняли – ми не можемо. Коли майстер чи двірник побачить, що десь з’явився мішок із цеглою чи штукатуркою, вони одразу відвідують квартиру і перевіряють її передусім на перепланування. Адже є такі ділки, що навіть капітальні стіни пробивають. Одразу вручають власникові припис негайно вивезти сміття. Ми це не робимо, адже за гроші мешканців, які сплачують за комунальні послуги, вивозити сміття тих, у кого євроремонт, ми не будемо і не маємо права. Зазвичай проблем не виникає – приписи, протоколи, адмінкомісія, іноді судові позови – і все стає на своє місце. Щоправда, торік була проблема: мешканці масово почали замінювати вікна на металопластикові. Змусити власника заради вивезення 10 рам найняти машину було важко. Тож довелося робити це самим. Хоча чимало рам інші мешканці позабирали – хто на дачу, хто теплицю собі зробив.
– Тож роботою цього перевізника ви задоволені?
– Так, цілком.