Інспектор не має права зупиняти водія

Столичне управління державтоінспекції запровадило нові умови руху на мостових переходах, що мають смугу реверсивного руху.

Відтепер скористатися нею київські автолюбителі зможуть лише у години пік – з 7-ї до 10-ї години ранку – у напрямку правого берега Дніпра, а з 16-ї до 21 години, рухаючись у зворотний бік. У інший час в’їзд на реверсивну смугу буде заборонено. На під’їздах до мостів швидкість руху даішники обмежили до 50 кілометрів на годину, а на мостах, як і раніше, обмежено до 40 кілометрів на годину.
– Це ще один зі способів зменшити аварійність на небезпечних ділянках, – каже старший інспектор відділу профілактики управління ДАІ МВС України у Києві Олександр Ковалевський.
Найчастіше дорожньо-транспортні пригоди виникають на мостових переходах через значне перевищення швидкості. Відвідавши, зокрема, Московський міст, наші кореспонденти провели невеликий експеримент. Рухаючись по ньому на автомобілі, не порушуючи правил дорожнього руху, тобто зі швидкістю 40 кілометрів на годину, ми підрахували, що наше авто випередили 34 машини. Тобто, водії цих автомобілів рухалися зі швидкістю, що перевищує обмеження. Серед них були не тільки власники швидкісних іномарок, а й, наприклад,  вантажівка аварійної бригади якоїсь міської комунальної служби та спеціальний автомобіль з бетонозмішувачем на шасі. Це потенційні порушники. Потенційні тому, що зафіксувати це порушення державтоінспектор… не має права. Адже, згідно з правилами дорожнього руху, будь-яка зупинка на мостах заборонена. Й це поширюється навіть на порушників. Тобто, якщо ви перевищили швидкість на мосту й інспектор все ж таки зафіксував його за допомогою спеціального приладу, то він усе одно не має права вас зупинити, бо така зупинка буде знову ж таки порушенням правил.  За півгодини нашого перебування на мосту кілька водіїв по-молодецькому промчали закритою, на той момент, для в’їзду реверсивною смугою, наражаючись на небезпеку зустріти там такого ж відчайдуха.
Тож профілактичні заходи насправді малоефективні. Чому? Вірогідніше за все, причина у  тому, що державтоінспекція перетворилася на генератора лише теоретично високоефективних ідей з поліпшення системи безпеки руху, бо практичне втілення їх у життя проконтролювати не має права. Виправити ситуацію, на думку фахівців, можна за умови підвищення розмірів штрафів. Тоді, мовляв, кількість безпечних водіїв зменшиться. Утім, очевидним є й інший висновок. Більшість водіїв нехтує правилами дорожнього руху, не боячись бути покараними за це. Тож, мабуть, потрібно поліпшити систему фіксації порушень. Створити такі умови, аби за кожне порушення водій сплачував штраф. Хай навіть невеликий...