Побралися коньяк з горілкою

На горілчаному ринку України чимало престижних торгових марок та брендів. Лише  солідних виробників коньяку – 24. Однак світ глобалізується, і цей процес не обминув і горілчану галузь. Отже, ЗАТ «Одеський коньячний завод» уклав угоду про співробітництво у сфері продажу й дистрибуції з ТД «Мегаполіс», відомим алкогольними напоями під назвою «Хортиця». Іншими словами, наш найкращий марочний коньяк побрався із найкращою  українською горілкою.

Добре це чи погано, що два бренди опинилися, так би мовити, під одним дахом? Якщо так вирішили підприємці, то, очевидно, вони мають далекоглядні плани. Це за словами Роберта Гулієва, голови правління ЗАТ «Одеський коньячний завод», – безпрецедентне об’єднання, позаяк в одній упряжці віднині двоє лідерів, а відтак, варто сподіватися на подвійний позитивний результат. «Наші плани на сьогодні і на майбутнє, – наголосив пан Гулієв, –  залишитися першими на вітчизняному ринку».

Пересічного споживача не стільки, може, цікавить хто з ким подружився, чи хто кого посватав, скільки, якою буде ціна товару на полицях наших крамниць. До нового року, принаймні, цей «градусний дует» намагатиметься стримати зростання цін, аж поки не вичерпається запас можливостей. «Хортиця» подорожчає останньою, – заявив Сергій Черняк, власник однойменної торгової марки.

А як бути із претензіями росіян, котрі відмовляються купувати наші вина? Пан Демчак наголосив, що тут слід вести переговори на міждержавному рівні. Диму без вогню не буває: чого гріха таїти, в Україні є чимало спритних ділків, які намагаються порушити закон, обдурити споживача, аби лише мати хороші з того бариші: місяць-другий протримали марку на висоті і переходять на фальсифікат. Через них начуваються й чесні підприємці. Дійсно, фальсифікатори купували у Молдові спирт сумнівної якості, видавали його за український і експортували продукцію до Росії. Це є зухвалим порушенням законодавства, тому реакція нашого східного сусіда цілком закономірна.

Тепер про заборону реклами на тютюн та горілчані вироби. Авторами цієї ідеї й відповідного законопроекту у Верховній Раді стали народні депутати Микола Томенко та Борис Беспалий. Сергій Черняк таку законотворчість називає політичною піар-акцією і впевнений, що це нічого не дасть. Не матимуть реклами – зекономлять гроші. Але ж існують інші шляхи просування на ринку. Хороший, високоякісний продукт, власне, не потребує, щоб про нього кричали скрізь і всюди. Той, хто покуштував його один раз і переконався в якості товару, обійдеться без реклами, бо він сам стане рекламним агентом до певної міри – рекомендуватиме все добре друзям, сусідам, колегам.

Україна має таки намір через кілька місяців вступити до СОТ. І шлях глобалізації, на який вийшли провідні горілчані бренди, – це життєва необхідність. Годі винаходити свій велосипед, коли можна йти протоптаною стежкою, запозичувати досвід провідних країн світу. Саме задля цього породичалися коньяк з горілкою.