Палітра дитячої уяви

Стіни колишнього Палацу піонерів вражали різнобарвністю та яскравістю розміщених на них малюнків. Неозброєним оком важко було одразу визначити стильовий напрям цього вернісажу. Класичні, написані у традиційному національному стилі картини чергувалися із абстрактними, фантастичними сюжетами. Один із малюнків привернув увагу незвичним пейзажем. Коли я підійшла ближче і придивилася, на моє велике здивування виявилося, що пензлик художника навіть не торкався цього шедевра – створений він був звичайнісінькими фломастерами.

П’ятий міський конкурс-виставка «Палітра», організований Київським палацом дітей та юнацтва, представляв серію робіт декоративного розпису. Осягнути їхню тематичну та технічну різноманітність мені допомогла Ольга Шинкаренко – керівник гуртка декоративного розпису. Річ у тім, що конкурсні картини було виконано як традиційним петриківським розписом, так і нетрадиційним декоративним. Різниця між ними в тому, що в одних композиція малюнка створюється за допомогою витончених мазків – «зерняток», а в інших використовується площинна техніка, яка осучаснює картину.

Для участі в конкурсі не було жодних вікових чи професійних обмежень. Наприклад, намальована фломастерами робота, про яку я вже згадувала, належить маленькому хлопчикові першого року навчання в гуртку, який втілив свій талант простішими засобами. Від цього, до речі, картина не втратила, а, навпаки, має свою родзинку. Як результат – перемога в номінації «Декоративне вирішення».

Також у конкурсі були номінації «Образне вирішення теми», «Колоритне вирішення теми», «Техніка виконання» та «Оригінальність вирішення». Не можу не згадати про роботу-переможця в останній номінації. Створена в надзвичайно яскравих тонах, вона демонструє собою урбаністичний пейзаж.

Загалом же талановитість українських дітей підтверджено участю та перемогами в численних міжнародних конкурсах. На Фестивалі мистецтв у Будапешті наші дівчатка стали золотими та бронзовими призерами, їхні картини мали яскраво виражений національний характер, чим вигідно вирізнялися на тлі інших. Золото привезли і з конкурсу образотворчого мистецтва в Македонії 2003 року. Цьогоріч туди знову відправили роботи, а також на конкурс до Японії. Нині чекають результатів. А влітку таки представлятимуть український розпис у Відні.