Нащадок Габсбургів шукає матеріали… на звалищах

До 12 березня в Національному художньому музеї України триватиме спільна виставка живопису Ніколауса Хіппа і скульптури Габріели фон Габсбург. І хоча в Києві багато виставок, однак ця приваблює увагу вже з огляду на її творців.

Незважаючи на улюблену дилему сучасного мистецтва (співвідношення грошей і таланту), бізнесмен Ніколаус Хіпп уже не один рік не менш успішно займається нефігуративним живописом. Бізнесмена і за сумісництвом художника приваблюють як пори року, так і більш абстрактні речі. Переважна більшість представлених на виставці полотен мають дивні назви – «1140», «20062» тощо. Той, хто шукатиме розгадку чисел у таємницях нумерології,  дуже помилиться. Насправді ж номери даються лише з однією метою: аби глядач осмислив картину і вигадав для неї власну назву.

А от Габріела фон Габсбург  значно романтичніша в найменуванні скульптур: «Дамія», «Гірська троянда», «Ауріта», «Фобос», «Ра». Щоправда, матеріал, із якого робиться скульптура, навпаки, є противагою романтизму – нержавіюча сталь. Конструктивно вивірена скульптура Габріели нагадує індустріальний модерн.

Цікава й інша  подробиця – Габріела походить із монаршого роду Габсбургів. Тим паче дивно було дізнатися, що для неї є звичним не лише самостійно обирати матеріал для скульптур, а й самотужки виконувати всі токарсько-зварювальні маніпуляції. До речі, в пошуках металу нащадок Габсбургів не соромиться заходити на звалища брухту. «Моя сім’я, як по лінії батька, так і матері, багато працювала», – пояснює Габріела Габсбург свій потяг до занять немонаршою справою.

Якщо твори Ніколауса Хіппа вперше було виставлено в Україні 1990 року (до речі, в цьому ж музеї), то Габріела фон Габсбург відкрила для себе Україну кілька років тому на виставці в Ужгороді. «Україна викликає в мене переживання у зв’язку із процесами демократизації, які почалися під час Помаранчевої революції, – зазначає вона. – Водночас  мене дивує, чому так мало українських художників виставляється в Німеччині».