Долаємо східці й сплачуємо за ліфт

Нинішня зима стала відповідальним іспитом для житлово-комунальних служб не лише Алчевська. Чимало тонких місць виявила вона в діяльності й столичних ЖЕКів, яких нині 151, з них 10 – приватні. Власне, ті місця видно неозброєним оком не лише взимку, коли за вікном потріскував мороз, але й коли були весна, літо, осінь.

Упродовж минулого року до Департаменту у справах захисту прав споживачів у Києві надійшло чимало скарг від мешканців столиці щодо незадовільного надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій. І найбільше – від жителів Шевченківського і Солом’янського районів: відповідно 79 і 55. Вони докоряють комунальникам за незадовільне водо- і теплопостачання, роботу ліфтів, санітарний стан під’їздів та східців, діряву покрівлю тощо.

Як показує аналіз цих скарг, не всі житлово-експлуатаційні контори дотримуються Правил утримання житлових будинків і прилеглих до них територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу від 17.05.2005 р. І знаходять досить просте пояснення: бракує коштів. Однак споживач цілком законно обурюється: «А за що я в такому разі плачу щомісяця квартплату?» Справді, у квартирах часто немає гарячої, а то й холодної води, батареї парового опалення ледь-ледь теплі й в помешканні на градуснику +16о у крайньому разі, а то й +12о - +10о.

Нещодавно фахівці департаменту побували у квартирі О.Нестеревої, яка мешкає в будинку №1, що у провулку Артилерійському (Шевченківський район, ЖЕК-1016). Таке враження, що сюди ніколи не заходили комунальники. Стіни, стеля – у тріщинах, ось-ось впаде на голову шмат штукатурки, замість шибки – фанера, двері в під’їзді не зачиняються, горище захаращене і незамкнене. З усього видно, що помешкання не раз заливало водою. З електрощитків стирчать оголені дроти. Як пояснила господиня, після недавньої пожежі у 24-й квартирі страшно жити в такому будинку. А що вже казати про тепло: батареї зверху теплі, а знизу холодні. Про все це відомо працівникам ЖЕку і навіть міській владі. Згідно з розпорядженням КМДА від 26.07.2004 р. № 1361, мешканців цього будинку мають відселити. Однак отримали нове житло далеко не всі.

Давно чекає обіцяного ремонту у своєму помешканні й ветеран Великої Вітчизняної війни, інвалід I групи М.Селіванова (пров.Артилерійський, 11), якій вже 93 роки. Скаржиться на незадовільну роботу працівників ЖЕКу-810 (Святошинський район) А.Черкаський, який мешкає в будинку на вул.Крамського, 4. А ось походеньки до ЖЕКу-402 (Дніпровський район) І.Саєвича закінчилися успішно. Щоправда, він рік оббивав пороги різних кабінетів. Але тільки після втручання у конфлікт Департаменту у справах захисту прав споживачів йому відшкодували гроші за ремонт квартири, яку залило водою із каналізаційної труби.

У багатьох із нас вже оскома на зубах від зупинених ліфтів, які простоюють не день і не два, а по кілька тижнів. Колись був трест «Київліфт», якому висловлювалися усі претензії. Тепер експлуатацією ліфтів займається відразу кілька організацій. А ладу як не було, так і немає. Піднімаємося східцями на надцяті поверхи й сплачуємо гроші за користування ліфтами. Парадокс та й годі!

Та взимку було найбільше нарікань на холод у квартирах:  ртутний стовпчик у помешканнях більшості киян показує весняну температуру – +17о, +15о, +10оС. Не рятують і допоміжні обігрівачі, які влітають у велику копієчку. Ми ж сплачуємо щонайменше за +18оС.

– Чимало скарг надходить до Департаменту з приводу сплати за водопостачання, – наголосив начальник відділу контролю послуг та реклами Дмитро Гончаров. – Особливо багато нарікань у тих, хто має у квартирі лічильники. Експлуатаційні організації не вживають заходів для усунення витоків води, не проводять профілактику у водомережі, що призводить до безпідставних нарахувань за воду за показниками загальнобудинкових водолічильників.
Інша проблема: мешканців змушують сплачувати за метрологічну повірку квартирних лічильників, що суперечить правилам надання таких послуг. У пункті 9 цих правил сказано, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (зокрема, демонтаж, транспортування, монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця послуг. Споживач має сплачувати лише вартість лічильника та за його встановлення.

Скарги киян у департаменті не залишають без уваги. Лише торік потерпілим повернуто 133 тисячі гривень, а в січні нинішнього – 7,8 тисячі.