Прокуратура виконала політичне замовлення

Заява прес-служби Київської міської державної адміністрації

2 серпня 2004 року керівник прес-служби Генеральної прокуратури  України Сергій Руденко заявив на брифінгу, що 90 відсотків квартир у столиці, збудованих за держзамовленням, розподіляються з порушенням закону. Далі він повідомив, що за фактом зловживання службовим становищем при розподілі та наданні житла посадовими особами Київської міської держадміністрації прокуратура міста Києва порушила кримінальну справу.

Цю заяву широко розповсюдили різні засоби масової інформації. Таким чином було зроблено чергову спробу дискредитувати діяльність Київської міської влади в очах громадян України загалом і киян – зокрема.

Прес-служба Київської міської державної адміністрації розцінює такі дії речника Генпрокуратури України пана Руденка та прокуратури міста Києва як виконання ними політичного замовлення. Підтвердженням цього є наступне.

Із грудня 2003 року Генеральною прокуратурою України, а потім з квітня 2004 року прокуратурою міста Києва проведено ряд перевірок щодо дотримання  житлового законодавства Головним управлінням житлового забезпечення КМДА. Жодних порушень закону та зловживань службовим становищем посадовими особами  виявлено не було.

Однак ці порушення раптом виникли буквально на третій день після того, як з’їзд Української партії «Єдність»  висунув  кандидатом на пост президента України свого лідера – Київського міського голову Олександра Омельченка. При цьому слід наголосити, що в самому Головному управлінні житлового забезпечення про порушення кримінальної справи стало відомо лише після того, як заяву керівника прес-служби Генпрокуратури України Сергія Руденка розповсюдили ЗМІ. Тобто навіч – недотримання загальноприйнятих у цивілізованому світі етичних норм, за якими про порушення кримінальної справи спершу повідомляють підозрюваних, а вже потім широку громадськість.

І хоча політичне підґрунтя цієї справи та її зв’язок із балотуванням  Київського міського голови на посаду  президента України Генпрокуратура заперечує, є достатньо підстав для протилежного твердження. Особливо, коли взяти до уваги  вилучення прокуратурою трьох десятків  підписних листів на підтримку кандидата на пост президента України Олександра Омельченка. Суд кваліфікував такі дії прокуратури як втручання у виборчий процес та визнав їх  неправомірними. Проте у ЗМІ певного спрямування, які поспішили поширити упереджені висновки прокуратури, потім не вистачило мужності й порядності після відповідної ухвали суду самостійно їх спростувати.

У цьому зв’язку прес-служба Київської міської державної адміністрації доводить до відома засобів масової інформації, що Головне управління житлового забезпечення КМДА  оскаржило постанову прокуратури про порушення кримінальної справи в суді.

26 серпня ц.р. Голосіївський районний суд м. Києва скаргу Головного управління житлового забезпечення задовольнив. Постанову начальника слідчого управління прокуратури м. Києва Е.В.Шевченка про порушення кримінальної справи скасовано.

21 жовтня 2004 року Апеляційний суд Києва підтвердив незаконність і безпідставність порушення прокуратурою м. Києва кримінальної справи. Апеляцію прокуратури відхилено, а постанову Голосіївського районного суду м. Києва від 26 серпня 2004 року залишено без змін.

Таким чином, висновки судових інстанцій ще раз підтвердили упередженість та політичну заангажованість прокуратури міста Києва щодо  службових осіб Київської міської державної адміністрації.

Водночас ми заявляємо, що наглядова інстанція, яка повинна бути зразком у дотриманні законності, сама її не дотримується. Підтвердженням цього є зокрема нереагування Генеральної  прокуратури та прокуратури міста Києва на неодноразові звернення Київського міського голови Олександра Омельченка надати затверджений список працівників прокуратури, які перебувають на квартирному обліку, а також список тих, хто одержав квартири у 2002 – 2004 роках. Цим самим наглядова інстанція засвідчує ігнорування закону, за яким на Київську міську державну адміністрацію покладено обов’язок здійснювати на підприємствах, в  установах та організаціях контроль за станом обліку громадян, котрі потребують поліпшення житлових умов, правильністю розподілу житла.

Крім того відмова Генеральної та Київської міської прокуратури надати інформацію міській владі з цього питання свідчить про можливе недотримання вимог закону щодо розподілу та надання житла саме цими інстанціями. У такому разі ми сподіваємося, що на цю Заяву належним чином відреагує відповідний Комітет Верховної Ради України.
Прес-служба Київської міської державної адміністрації залишає за собою право й надалі відповідно реагувати на упередженість та заангажованість в оцінці роботи Київської міської влади та давати таким діям належну публічну оцінку і спростовувати безпідставні звинувачення.