Черги за любов’ю

36-ий Міжнародний кінофестиваль «Молодість» відкрився стрічкою «Париж, любов моя», яка складається із невеличких кіноновел вісімнадцяти всесвітньо відомих режисерів – братів Коенів, Гаса Ван Сента, Тома Тиквера, Олів’є Ассаяса, Крістофера Дойла, Вальтера Саллеса та інших. Грають у фільмі не менш відомі актори – Жюльєтт Бінош, Віллем Дефо, Людівін Саньє, Боб Госкінс, Наталі Портмен тощо. Особисто представити фільм до Києва приїхав його продюсер Кріс Болзлі.

Француз зі сцени Національного палацу «Україна» сказав, що він не проти продюсувати подібний кіноальманах, присвячений Києву. «У фільмі «Париж, любов моя» кожну новелу присвячено окремому району, яких офіційно у місті вісімнадцять, – додав директор «Молодості» Андрій Халпахчі. – У Києві їх десять, але навряд чи це вплинуло б на якість стрічки». Він також сказав, що цей фільм невипадково було обрано для відкриття: він потрапляє у цьогорічну концепцію фестивалю, яка полягає у якомога повнішій презентації короткометражного кіно з усього світу. Зокрема, у рамках «Молодості» відбудеться аж три «Ночі короткого метру» – із Франції, Німеччини і Великої Британії.Традиційно короткометражне кіно представлено і в конкурсній програмі фестивалю. «В Україні, на жаль, померли традиції короткого метру, а у світі це – потужна комерційна машина», – каже Халпахчі.

Виробництво стрічки «Париж, любов моя» належить Ліхтенштейну, Швейцарії, Німеччині, Франції. Продюсерська концепція полягала у тому, аби обрати режисерів, кожен із яких вже самостійно писав сценарій. Але монтувала всі вісімнадцять фрагментів «любовного листа» одна людина, аби картина мала цілісний вигляд. Серед відповідної кількості режисерів, які працювали над фільмом, лише двоє – французи. Самі режисери пропонували акторів для своїх фільмів, наприклад, брати Коени запросили відомого Стіва Бушемі. «Париж, любов моя» мав украй обмежений бюджет – кожному режисеру виділялося всього від двох до трьох тисяч євро. Цією сумою автори стрічок мали поділитися і з акторами, тож часто запрошували тих, із ким працюють постійно, а також – своїх друзів із акторського середовища.

Американець Вуді Аллен написав гарний сценарій свого «паризького фрагмента», але попросив не менше одного мільйона доларів на зйомки. «Він хотів приїхати до Парижу із дружиною, дочкою і зайняти сорок кімнат у готелі, – скаржиться пан Кріс. – Довелося відмовити». Андрій Халпахчі додає: «Молодість» також стикається із подібними вимогами акторів, тому у цьому році і не приїхав зірковий гість».

Навіть епізод, у якому грає Жерар Депардьє, знімали не у власному ресторані цього актора. Той – занадто дорогий, а зйомки тривали два дні. «До речі, ваш Президент Віктор Ющенко бував у тому ресторані, йому дуже сподобалося  вино 1925 року», – розповів Кріс Болзлі.

Упродовж тижня «Молодості» українські кінематографісти, не чекаючи навіть на дві тисячі євро, за допомогою мобільних телефонів фільмуватимуть короткі стрічки про Київ, створюючи, таким чином, своєрідний український аналог картини «Париж, любов моя».

Кінофестиваль «Молодість» цього року вперше проходить у кінотеатрі «Батерфляй-Ультрамарин». Будь-хто може купити квиток на конкурсну програму, куди раніше можна було потрапити лише за запрошеннями. Біля каси кінотеатру стоять черги.