І «Всеношна» Веделя звучала

На престижному фестивалі «Київ-Музик-Фест», який нещодавно відбувся в нашій столиці за участю знаних у світі митців, прозвучало близько 50 світових та українських прем’єр.

Скільки запам’яталося світлої, серйозної музики з усього світу! І чудова гра американської піаністки українського походження Наталії Шпаченко, яка виступила солісткою в Концерті для фортепіано з оркестром композитора Юрія Іщенка (світова прем’єра) – на фото внизу. І нові хорові твори київського композитора Валентина Сильвестрова – «Алілуя», «Вечір. Ніч. Ранок», які проспівав Камерний академічний хор «Київ» під керівництвом Миколи Гобдича.

На думку музикантів, подія фестивалю – і виконання цим колективом «Всеношної» Артемія Веделя.

– Біографія цього твору загадкова, як і загалом доля композитора, – коментує Микола Гобдич. – Можемо тільки здогадуватися, що він належить до ранніх творів Веделя, бо в цій музиці багато партесних, барокових навіювань.

Виявила цей твір в архівах доктор мистецтвознавства Тетяна Гусарчук, яка багато працює в архівах, зокрема  Санкт-Петербурга.

Хор «Київ» представив цю «Всеношну», готуючи велику програму із творів Артемія Веделя до його 240-річчя. Вже записали на компакт-диску багато його творів (чотири години звучання), поміж них чимало й тих, які раніше не виконувалися в Україні.

Представити сповна твори геніального Веделя пан Гобдич має задум у червні наступного року на фестивалі «Золотоверхий Київ», який він очолює. Багато хорів, які приїдуть до Києва з усієї України, виконуватимуть твори Веделя,  у якого, за словами Гобдича, один хоровий концерт кращий за інший. Заплановано й презентацію великої нотної збірки творів композитора, куди ввійдуть ця «Всеношна», «Літургія» і 29 відомих на сьогодні його хорових концертів.