Нечиста сила

Часто ловлю себе на смішній думці: я, така невелика, протиставляю себе... цунамі. Цунамі реклами. Мовляв, ви собі хоч гопки скачіть – а я ігнорую.

Та іноді нерви не витримують – як у мого батька, наприклад. Він дивиться на екран телевізора і починає сваритися.

– Але ж тебе ніхто, крім домашніх, не чує! – зауважую я і закликаю вчинити  дуже просто: вимкнути телевізор.

Мене вона теж «дістає», хоча намагаюся якомога активніше ігнорувати її. Мовляв, не чую, не бачу, не реагую. Тобто – хоч розірвіться, не куплю я цього товару, байдуже мені до ваших закликів і настирливих порад. Однак це тільки ілюзія, що я нічого не помічаю. Бо навала реклами – агресивна і всюдисуща. Їдеш у метро – вона на стінах  салонів та на моніторах, на плазмових величезних  екранах поміж платформ, навіть над колією. Вийдеш на поверхню – і тут не дають вільно дихнути: величезні білборди вздовж трас і майже на тротуарах, просто межи очі тичеться. Ще й підсвічується та «перемикаються картинки». Дайте спокій!

Навіть мимоволі ковзнувши поглядом по зображенні, ти вже у його полоні. Бо, крім свідомості, працює і підсвідомість. На що й розраховують рекламодавці. Я вже мовчу про рекламу звукову – це пряме втручання у твій світ. Ніхто ж не питає, хочеш ти слухати, чи ні.

Уперто кажу собі: все, що рекламується, – не для мене. Я нічому не вірю. Жоден товар не купила ще внаслідок рекламної акції. Коли купляю щось у магазині, просто дивлюся у вічі продавцеві  і запитую: «А самі ви пробували? Самі – користуєтеся?» Цей спосіб для мене найдієвіший. Бо в кого є хоч крапля совісті – у таких випадках не може сказати неправду. Принаймні відповість: «Не знаю, не куштувала, не користувалася, не носила».

Але як усе-таки боротися із цим насильством реклами? Ось у моєму мозкові безкінечно крутиться одне слово. «Та що це таке?» – дратуюся я. Недобра сила досягла свого ефекту. А те слово, виявляється, означає прилад для нібито зняття шкідливих електричних хвиль, які струмують на нас звідусіль у квартирі й офісі. А де б його придбати прилад, аби зовсім не бачити, не чути цієї агресивної реклами, до якої долучилася ще й передвиборна?