Хто візьме білетів пачку…

Уже оскому набили слова «акція», «виграш», «бонус». Якось вирішила підрахувати, і буднього дня аж сімнадцять разів почула їх. А що вже говорити про вихідні, коли з екранів телевізора нас просто закидають різними пропозиціями, які обіцяють золоті гори. Часто такі «гачки» або «качки» не що інше, як фальшива приманка: може, клюнуть? Та більшість подібних обіцянок не тільки не принесуть вам якогось виграшу, а, можливо, навіть змусять витратитись. Тож будьте обережні, коли пропонують скористатися бонусом.

«Ми проводимо акцію!» – з такими словами до вас, напевне, також зверталися на вулицях, у супермаркетах, магазинах. Хто проходить повз, не бажаючи витрачати час, інші – заповнюють запропоновані анкети, гадаючи: «Що я втрачаю, може, щось та виграю». Так думав і Микола, який упіймався на гачок в одному з київських супермаркетів. Через кілька тижнів йому зателефонували і з радістю повідомили, що він є одним із десяти щасливчиків, серед яких будуть розігруватися авто, комп’ютер, телевізор і велосипед. Миколі дали адресу, за якою він мав приїхати, щоб безпосередньо взяти участь у розіграші. Не сам, а з дружиною поїхав туди, де й почалося найцікавіше: місцем проведення розіграшу виявилася звичайна квартира з кількома столиками, за якими сиділи потенційні щасливчики. З ними «працював» свій, так званий консультант, який сповістив, що Микола виграв страховку і тепер може поїхати у будь-яку з названих країн… власним коштом. «Щасливець» швидко второпав, що його, кажучи простою мовою, «кинули». Щоб виплутатися з цього без скандалу, він сказав, що готовий їхати тільки до Парижа, якого, на жаль, компанія не пропонує, тому дуже шкода.

Після цього у Миколи – алергія на усілякі акції та розіграші. До речі, нерідко виграші чомусь замінюють на страхові поліси. Така ж історія сталася з Віталієм, який замість обіцяного телевізора отримав також поліс, щоправда без подібних туристичних пропозицій.

Іноді наші вулиці схожі на одеську Дерибасівську, де чорний гумор є звичною справою. Згадаймо хоча б горе-фотографів на Хрещатику, які нібито роблять знімок, вимагають передоплати, а потім обіцяють надіслати вже готові фотографії. Ви платите, а фото або зовсім не отримаєте, або вони будуть такої якості, що їх і показати комусь соромно. Кияни вже не дуже клюють на це,  а ось гості нашого міста…

Особливо багато звабливих гачків у всесвітній мережі Інтернет. Тут суми виграшів просто космічні, а найцікавіше, що користувач отримує їх, не докладаючи жодних зусиль. Може статися, що до вашої інтернетівської поштової скриньки потрапить лист, в якому, частіше англійською мовою (для кращого ефекту), сповіщають про розіграш, в якому, незрозуміло яким чином, узяв участь реєстраційний номер саме вашої електронної скриньки. Цифри виявилися виграшними, і ви маєте отримати 2,5 млн. доларів (сума і грошова одиниця можуть бути різними). А для цього всього-на-всього треба зв’язатися з агентом, який розповість усі деталі. Родзинкою у такій історії є те, що агент може перебувати у будь-якій країні світу, тож слід подзвонити  до Тайваню, Великої Британії тощо. Не оминули подібні листи і моєї електронної скриньки. Через тиждень прийшло ще одне повідомлення, вже від мого агента, який попереджав, що виграш я маю забрати упродовж місяця, інакше 1 млн. євро перейде до казни банку. Між іншим, цей містер також повідомив, що його організація оплатить 25 відсотків суми, витраченої на квитки до Лондона, і 5 відсотків усіх інших моїх витрат. Пропозиція вельми заманлива, та безкоштовний сир буває лише у мишоловці.

Я не мала на меті налякати вас, щоб сахалися кожного, хто звернеться зі словом «акція». Просто знайте і пам’ятайте, що вас можуть ошукати.