Тролейбус у пілотному режимі

На розширеній колегії КМДА розглядали питання підготовки міського пасажирського транспорту до роботи в осінньо-зимовий період.

Доповіді являли собою оптимістичні звіти, насичені цифрами та мінімумом самокритики. Проте, аналізуючи переможні реляції, неважко дійти невтішних висновків. Скажімо, щодо кількості працюючого і наявного транспорту. Інвентарний парк налічує 553 трамваї, 537 тролейбусів, 1705 автобусів. А на маршрути щоденно виходить, відповідно, 290, 395 та 485 транспортних одиниць. До грудня їх кількість обіцяють збільшити, та ненабагато – від 5 до 13 відсотків.

Водночас процвітають приватні перевізники різних форм власності, яких у столиці 67. Їхні 2780 мікроавтобусів щодня перевозять майже 1 мільйон пасажирів на 297 маршрутах. Про це розповів перший заступник начальника Головного управління транспорту, зв’язку та інформатизації Іван Новохацький. Згадав він і про оновлення парку. За бюджетні кошти придбано три «Богдани» великого класу і 47 «ЛАЗів-А183», до кінця року буде отримано ще 93 львівські автобуси. За лізингом придбали 150 «Богданів», із них 80 вже отримано.

Гендиректор КП «Київпастранс» Микола Ламбуцький повідомив, що підприємство має потребу в підвищенні тарифів на проїзд у комунальному транспорті, де собівартість проїзду становить 1,2-1,5 грн. Водночас він зазначив, що сесія Київради ще у квітні визначила, скільки коштів потрібно для компенсації, якщо тарифів на проїзд не підвищувати.

– Це 55 мільйонів гривень, які забезпечили повноцінну підготовку нашого господарства до зими.

– Що робиться для того, щоб пасажирам не доводилося довго чекати транспорт на зупинках? – запитав «Вечірній Київ».

– Цього року ми запроваджуємо пілотний проект із застосування електронного шляхового листа. Кожний водій матиме спеціальну картку, що стане основою для виплати йому і преміальних, і зарплати. Це перший крок на шляху до електронного обліку всього, що відбувається на транспорті.

– Чи вистачить транспорту для того, щоб графік був регулярний?

– Ресурсу рухомого складу буде достатньо, щоб ми якісно могли впоратися з перевезенням пасажирів. Проблема в нестачі водіїв. Але, гадаю, підвищенням заробітної плати трохи знівелюємо проблему. Крім того, для іногородніх готуємо додаткові місця в гуртожитках.

Начальник комунальної госпрозрахункової служби перевезень КМДА Іван Окоча, аналізуючи роботу маршрутних таксі, заявив, що неможливо реалізувати норму закону, яка передбачає перевезення пасажирів у них винятково на сидячих місцях: «Як я можу заборонити людині їхати стоячи, якщо вона сама цього хоче? Крім того, заводи – виробники мікроавтобусів передбачають, що в «Богдані» 21 місце для сидіння, а 25 – для стояння». Немає підстав і для підвищення цін у маршрутних таксі столиці. За словами пана Окочи, це питання було вирішено два місяці тому. Максимальна ціна на проїзд у маршрутному таксі в Києві сьогодні 1,75 грн. І тільки у разі суттєвого підвищення ціни на пальне тарифи можуть підвищитися.

А начальник Київського метрополітену Микола Шавловський переконаний: тарифи метрополітену слід переглянути, і чим раніше, тим краще. На четвертий квартал у бюджеті не передбачено дотацій підземці, й він не знає, за рахунок чого покривати витрати. За даними Шавловського, собівартість проїзду в метро перевищує 1 грн., але навіть подорожчання проїзду не позбавить метрополітен фінансових проблем, тому Микола Миколайович проситиме мера міста Олександра Омельченка підвищити ціну проїзду в підземці. «Сподіваюся, що до цього кроку кияни поставляться з розумінням, оскільки 1 гривня за проїзд – не високий тариф для такого складного і високотехнологічного транспорту, як метро», – наголосив він.