«Ностальгія» творить машини

Яких тільки хобі в людей не буває! Хтось збирає значки чи марки, хтось колекціонує предмети старовини. А от членів київського клубу «Ностальгія» об’єднали автомобілі. У них навіть є свій девіз: «Схиляйся перед старовиною ділами, а не словами». Люди різних професій та уподобань виготовляють автомобілі, які своїми формами схожі на неперевершену «класику» 20 – 30-х років минулого століття.

– Захоплюватись ретро-авто я почав з дитинства, – розповідає президент клубу Олександр Мілеров. –  Якось у журналі «Техника – молодежи» прочитав кілька статей на цю тему. А в одному з номерів часопису побачив спортивний «Хорьх-855» і почав збирати інформацію, різноманітні публікації про автостаровину, знайомитися з такими ж фанатами, як сам.

 Через два десятиліття,  1993 року, О.Мілеров разом із однодумцями створив клуб «Ностальгія». Основне його завдання – допомогти членам втілити в життя найсокровенніші мрії  автолюбителя. «Не можеш купити – збудуй!» – саме цим гаслом керуються члени клубу, і на світ з’являються незвичайні  машини – так звані «кастом-кари», або просто «кастоми». Це не копії «класиків», бо створені лише за їх мотивами.

Кожен такий екземпляр – неповторний і має власне ім’я. Перша створена членами клубу  машина отримала назву «Лимон». Вона базується на довоєнному кабріолеті «Мерседес-170». Зараз у клубі вже 25 моделей. Приміром, «Херц» подібний до «Мерседеса 500К», а «Карл» – «Мерседес СС» 1928 року (відомий герой Ремарка). «Анна» побудована за мотивами витонченого «Делайє», а в «Маусі»  проглядаються риси «Бугатті-41 Ройяль». «Августін» же Олександра Мілерова  схожий на його улюблений «Хорьх».  Зараз на стапелях стоять ремінісценції «Дюзенберга-Фаетон» 1929 року і кабріолета  «Волги» ГАЗ-23. Остання –  виняток із загального правила, бо не належить до 20-30-х років.

Процес побудови ексклюзивних автомобілів складний. Триває він 2,5-3 роки, а іноді й довше, бо доводиться по кілька разів переробляти окремі деталі й вузли. Аби полегшити  завдання, при клубі існує дизайн-студія «Хохітва», яка й розробляє шокуючий зовнішній вигляд шедеврів.

– Дотримуємося правила: робити авто, яке не просто  викликає інтерес у перехожих, а шокує їх, – зазначив пан Мілеров.

Начиння «кастомів»  – не старовинне. Двигуни беруть від сучасних моделей, тому на трасі такі раритети не відстають від швидкісних лімузинів. Та й «наворотів» різноманітних  у них вистачає: найдорожча шкіра, електропакети, потужні аудіосистеми – все, чого власник забажає. Не обійшлося й без оригінальних рішень. Так, «Августіна» обладнано авіаційним приладом – штучним горизонтом, а інший член клубу встановив на свого залізного  коня… глибиномір з підводного човна.  Щоправда, такі «прибамбаси» лише  для потіхи.

З усіма подібними додатками вартість «кастомів»  сягає 50-100 тисяч доларів.  Але вони не продаються, – хіба можна виміряти  в грошовому еквіваленті мрію?!

Клуб «Ностальгія» об’єднує тільки власників ексклюзивних авто. Кожен новий його член (між іншим, ним може стати лише громадянин України) спочатку обирає улюблене авто, й починає будувати за його мотивами собі «кастом».  Активісти ж «Ностальгії», звісно, допомагають. Київським клубом зацікавився відомий журнал «Стріт Род». Писали про нього й американські, німецькі, французькі та фінські видання.

Ексклюзивні машини від «Ностальгії»  помічають кияни. На різноманітних виставках і автофестивалях біля них збирається натовп,  як і на початку вересня цього року, коли в Києві вібувся фестиваль класичних автомобілів.