Консьєржі працюють за трудовими книжками

Невизнаною законодавчо залишається в Україні професія з французькою назвою «консьєрж» (тобто «швейцар»), а в нашому розумінні – охоронець під’їзду. «Вечірка» дізналася, що є в столиці один із житлових кооперативів, в якому консьєржі працюють за трудовою книжкою.

Завітавши до житлового кооперативу «Взуттєвик-5», що на вулиці Лариси Руденко, 9, у Дарниці, ми довідалися, як непросто було створювати службу консьєржів у 16-поверховому будинку на 111 квартир і дбати про їхній соціальний захист, щоби вони трудилися як штатні працівники.

– Як вам це вдалося? – цікавлюся у Світлани Валер’янівни Основської, колишнього техніка-технолога, котра, маючи 20 років трудового стажу на Першій взуттєвій фабриці, 1994 року круто змінила своє життя – стала головою ЖК «Взуттєвик-5».

– Приміщення із санвузлом для консьєржів  спорудили за кошти мешканців, підвели опалення, підключили телефон для термінового реагування на якісь негаразди, та домофон «вулиця-охоронець». Із нашого будинку ніхто не зголосився працювати консьєржем, тож розвісила об’яви по мікрорайону. Відгукнулися на пропозицію різні люди. З-поміж них обрали чотирьох – охайних, обов’язкових, сумлінних, доброзичливих, яким справді необхідна робота. Нині кожен із працюючих у нас консьєржем одержує щомісяця по 205 гривень, тобто мінімальну зарплату.

На загальних зборах кооперативу затвердили «Положення про роботу охоронного поста», яке розробили самі. В основі цього документа – «Положення про роботу чергового вахтера охоронного поста». У нас записано, що «чергування організовані задля дбайливого ставлення і збереження суспільного майна й обладнання будинку, підтримання чистоти і порядку у сходово-ліфтових холах, попередження псування, крадіжок обладнання. Відповідальності за пограбування квартир мешканців черговий вахтер, а також ЖК не несуть.

З метою попередженя крадіжок, навмисного псування обладнання, збереження майна мешканці будинку зобов’язані своєчасно попереджати чергового вахтера про: відвідування квартир гостями; особами, які проводять ті чи інші роботи; про вивезення з помешкання великогабаритних речей та апаратури; про виклик служб 01, 02, 03. Із черговим вахтером поводитися ввічливо і коректно.

Черговий вахтер зобов’язаний перебувати на робочому місці упродовж доби з 9.00 до 9.00, пропускаючи мешканців будинку згідно з поквартирним списком, а гостей – за попередженням господарів квартир, або за точно вказаними гостями номером квартири, прізвищем, ім’ям та по батькові її власника. Забороняти вхід до багатоповерхівки стороннім особам – підліткам, дітям без попередження її мешканців. Перешкоджати навмисному псуванню та викраденню обладнання і комунікацій будинку. Вхідні двері з 23.00 до 6.00 (влітку) та з 16.00 до 6.00 (взимку) тримати зачиненими і відчиняти лише мешканцям будинку. Видавати ключі від інженерно-технічних приміщень лише представникам відповідних експлуатаційних служб. У разі необхідності викликати аварійні служби та ліфтовиків».

– Який запис робите в трудових книжках своїх вахтерів?

– Професії «консьєрж» офіційно не існує, тому наші охоронці трудовий стаж напрацьовують як чергові вахтери охоронного поста. Ми довідалися у Пенсійному фонді, що цього достатньо для їхніх соціальних гарантій, і в першу чергу, звісно, для нарахування пенсій.

– Служба консьєржів у вашому будинку функціонує вже сьомий рік. Якою за цей час була плинність кадрів?

– Великою, бо консьєрж – робота для багатьох тимчасова: поки не знайдуть кращого заробітку. До того ж жінкам нічні чергування даються нелегко.

– Як зарадили тому, аби школярі не розмальовували стіни у під’їздах і ліфти?

– Власноручно розвішувала в кабіні ліфта такі об’яви: «Якщо комусь не вистачає паперу – прийдіть до мене, я дам ручку і стільки паперу, скільки потрібно». Розмовляла з батьками, з дітьми. Малечу треба не карати, а хвалити за те, що не робить шкоди, за те, що чисто в будинку. Як побачу Наталку, Ярослава чи Владислава – обов’язково з кожним поговорю. Деякі справи робимо із дітьми разом. Приміром, висадили навколо будинку дерева.

– Чим ваші консьєржі вирізняються від тих, які працюють у сусідніх будинках?

– Ми своїм вахтерам-консьєржам передплатили «Вечірній Київ».

– Яка ваша улюблена сторінка у «Вечірці»? – запитую у консьєржа Лариси Морарі.

– Та, де кросворди. Як правило, розгадую 95 відсотків вечірківських головоломок. Іноді шкодую, коли кросворди невеличкі за обсягом. Мені невдовзі виповниться 65 років, але я не дозволяю своєму мозку лінуватися.