Сім’я – основний «клієнт»

Соціальний супровід дітей, молоді та різних категорій сімей – це стратегія допомоги тим, хто нині перебуває у складній життєвій ситуації, на межі бідності та відчаю. Надання комплексу послуг, які дають змогу зберегти родину і вивести людину на рівень самостійної, не ризикованої життєдіяльності – основне завдання міських спеціалізованих соціальних служб.

Із початку цього року соціальним супроводом, який у середньому триває понад три місяці, було охоплено близько 5 тисяч сімей столиці. Торік усі спеціалісти соціальних служб пройшли перепідготовку та методичну атестацію. Щомісяця кожному з них доводиться працювати із 19 сім’ями. На розширеній колегії КМДА директор Київського міського центру соціальних служб для молоді Костянтин Шендеровський зазначив, що торік кількість звернень та наданих соціальних послуг зросла майже втричі і становила 338 тисяч, а це свідчить про компетентність та довіру до соціальних служб.

Торік основним клієнтом цих організацій стала сім’я. Найбільший попит соціально-педагогічних (36 відсотків) та соціально-інформаційних (32 відсотка) послуг. Нині соціальну підтримку мають 1774 сім’ї, в яких виховуються діти з функціональними обмеженнями; 115 молодих людей з інвалідністю; 184 сім’ї, які потерпіли від ВІЛ/СНІД; 668 осіб, які перебувають у слідчому ізоляторі та виховних колоніях України. Ведеться нагляд й за наркотично залежними; молодими людьми, які повернулися з місць позбавлення волі; дітьми без достатньої батьківської опіки. У зоні уваги служби й 63 сім’ї, в яких виникла проблема комп’ютерної залежності неповнолітніх.

У столиці працює «Центр соціального супроводу сімей». Партнери 76 спеціалізованих соціальних служб для молоді – 37 громадських та благодійних організацій.

Проблемою соціального супроводу й надалі залишається недостатня відповідальність служб та відсутність взаємодії між працівниками центрів та медиками, освітянами, міліцією… Небажання молоді і батьків самостійно розв’язувати власні проблеми – також ускладнює ситуацію.