Під вітрилом по Дніпру

Найдешевша моторна яхта нині коштує як найдорожчий автомобіль

Із першими погожими днями на Дніпрі почали з’являтися вітрильники. Неначе з казки чи з рекламного ролика вони мов летять над водою подалі від щоденної метушні й дріб’язковості. Мабуть, кожному хоча б раз у житті хотілося опинитися на якійсь із тих яхт.

А й справді, чом би не покататися? Нині, кажуть, за гроші можна все, ось тільки куди звертатися, якщо у колі ваших знайомих немає жодного яхтсмена, а саму яхту   ви бачили лише здалеку? Логічно було б просто зателефонувати до яхт-клубу (їх у Києві – аж шість) і розпитати про все. Але ні в телефонних довідниках, що були під рукою, ні на 09 не знайшла жодної інформації про ці організації. Стала розпитувати у друзів, знайомих, але й вони нічим не могли допомогти. Ті, хто щось знав, багатозначно мовчали, наче я цікавилася суперсекретними стратегічними об’єктами, а потім пояснили, що найдешевша моторна яхта нині коштує як найдорожчий автомобіль. Вартість деяких плавзасобів просто зашкалює. Такі собі палаци на воді з шикарними меблями й золотими дверними ручками.

Коли говориш «яхта», середньостатистичний киянин одразу згадує колись розрекламований у пресі подарунок Леонідові Кучмі, судно сина Віктора Януковича чи предмет гордощів Євгена Червоненка. Кажуть, колишній президент України любив по кілька діб пропадати на своєму розкішному човні, пришвартованому до берега. Мабуть, він ловив кайф від самого комфорту й естетики внутрішнього дизайну кают. Човен Леоніда Даниловича в довжину мав близько 40 метрів.

Яхта нащадка нинішнього прем’єра удвічі коротша і вважається судном середнього класу, однак, не для середньозабезпечених громадян. Не кожен, навіть багатій, зможе викласти за плавучу «хатинку» від 600 до 800 тисяч євро. Саме в таку суму спеціалісти оцінюють цей транспорт. До слова, вартість скандального автомобіля Ющенка-молодшого становить 133 тисячі євро.

Про яхту Януковича «Центуріон» заговорили наприкінці минулорічного сезону, коли її власник розігнав свій човен так, що спалив двигун. Під час ремонту судна в Миколаївському порту кореспонденту «Оглядача» вдалося впритул наблизитися до засекреченого об’єкта і дослідити його інтер’єр. Щоправда, картину псувала зірвана підлога (лише так ремонтники могли дістатися до величезних двигунів за розміром на півтрюму й потужністю в 600 кінських сил. Це ексклюзивний витвір вітчизняних суднобудівників, що має свою родзинку – підводні крила, вони забезпечують «Центуріону» відмінну швидкість. На Заході такі яхти не роблять. Там хвацьким капітанам пропонують швидкісні човни з так званим глісерним ходом. Проте вони дуже незручні під час штормів – стрибають по хвилях, наче жаби, кажуть фахівці. Інша справа – український красень – у шторм він потужно розсікає хвилі крейсерським ходом, а в штиль – летить собі на підводних крилах.

Хоч на момент журналістських відвідин усі меблі в кают-компанії було демонтовано, а прикраси сховано під замком, кореспонденти «Оглядача» змогли насолодитися красою рубки й описали великий штурвал із червоного дерева, білі шкіряні крісла, зроблені за останнім словом техніки, навігаційні прилади, на нижній палубі невеликий камбуз, душову, міні-каюту шкіпера й головну – із двоспальним ліжком, шкіряним диваном та шафами для речей.

Майже усі деталі «Центуріону» зроблені з червоного дерева, білої шкіри й бежевого велюру. На верхній палубі журналісти запримітили білі розкладні шкіряні крісла, де можна приймати сонячні ванни, та мініатюрні столики для коктейлів і фруктів. Там же був розташований невеликий надувний човник з підвісним двигуном. Одним словом, хоч ця яхта і невеличка – 17 метрів завдовжки – тут є все для приємного відпочинку.