Урок грузинської

Тбіліські авіабудівники шукають домовленостей з київськими підприємствами

Учора відбулася зустріч Надзвичайного і Повноважного посла Грузії в Україні   Грігола Катамадзе з Київським міським головою Леонідом Черновецьким, де обговорювались перспективи співпраці між підприємствами Києва і Тбілісі в різних галузях, зокрема в авіабудівній.
Обидві столиці – це міста великого авіабудування. Однак грузинський досвід у сфері авіабудування є набагато успішнішим за київський. Нагадаємо, що головною статтею грузинського експорту є не вино і мінеральна вода – це лише усталений стереотип. Сказати так – теж саме, що назвати головними товарами українського експорту «горілку і сало». Насправді, головна стаття грузинського експорту, яка годує держбюджет цієї країни, це літаки і авіаційне обладнання, що виробляються на Тбіліському авіазаводі – колишньому радянському військовому авіазаводі №31.
На початку 90-х він майже зупинився і вже велися розмови про те, щоб його взагалі розібрати на металобрухт, а землю під ним віддати під житлове та офісне будівництво. Але держава вчасно підтримала авіабудівників і торік тбіліський авіазавод побудував і добудував 10 нових літаків і відремонтував ще кілька за замовленням ВПС різних країн. 
Нині Тбіліський авіазавод має наміри тісно співпрацювати з київськими підприємствами – зокрема, з АНТК ім. Антонова і заводом «АВІАНТ». Утім тепер українські підприємства, що раніше виробляли літаки для потреб СРСР та, зокрема, Грузії, можуть зацікавити тбіліських партнерів лише своїми комплектуючими.  У свою чергу, як повідомив «Вечірці» представник тбіліського авіазаводу в Києві, київські авіабудівники цікавляться розробленими тбіліськими колегами новими композиційними матеріалами.
Однак, на відміну від своїх грузинських колег, київські авіабудівники торік випустили лише один літак. Поки що із київських авіабудівних підприємств більш-менш стабільно працюють ті, що ремонтують літаки – АНТК ім. Антонова і 410 авіаремонтний завод – розташований неподалік від міського аеродрому Жуляни, який також хотіли винести за межі міста, а землю продати під житлове будівництво.
Якщо так будуть іти справи надалі, авіаційний комплекс столиці може просто загинути. Назвавши мету оздоровлення галузі, уряд України почав реорганізовувати авіабудівників, створивши  державний концерн «Авіація України» до якого увійшли і столичні авіапідприємства. Утім, гендиректор ВАТ «Мотор січ» В’ячеслав Богуслав натякає на те, що державний концерн «авіація України» створений для того, щоб продати якийсь із напрямів виробництва іноземним інвесторам, а решту – демонтувати і продати землю під заводами.