Суд за капці

У невеличкій кімнаті Головного управління у справах захисту прав споживачів КМДА, що на вулиці Сагайдачного, 29-а, приймали ошуканих споживачів спеціалісти Сніжана Шокіна та Вадим Григоренко. Під дверима черга – у кожного своя проблема.

Олександра Зубок бідкається, що придбала у техномаркеті ТОВ «Ліон» фен, за який заплатила 200 гривень. А він через місяць вийшов з ладу. У гарантійній майстерні їй видали акт, який засвідчив, що фен не підлягає ремонту. Його можна лише поміняти у магазині на інший. «А магазин – шукай вітра в полі, – каже Олександра Зубок. – Я вже кілька разів об’їхала усі торгові точки. Зник магазин».
Сніжана Шокіна, фахівець управління захисту споживачів назвала цю ситуацію типовою. Адже за рейтингом бракованих товарів лідирують електронна апаратура та взуття. «У даному випадку варто шукати представництво фірми-виробника фенів у Києві або в Україні. Упродовж двох гарантійних років гарантійні зобов’язання несе продавець, а коли цей термін закінчується, зобов’язання переймає виробник товару».
У Світлани Дубінської, яка стояла другою в черзі ошуканих, інша халепа. У магазині «Алегро» жінка купила шкіряне пальто на хутряній підкладці. А вранці наступного дня виявила у ньому дефект і намагалася повернути покупку назад. Та продавщиця категорично відмовилася прийняти товар. Не захотіла вона також взяти у покупця заяву. Зрештою, господиня даного торговельного закладу Інна Свиридова все-таки забрала пальто, але жодного документа замість нього не дала покупцеві. «Я тепер без грошей і без пальта, – мало не плаче пані Дубінська, – виходить, що подарувала Свиридовій 3300 гривень. Для мене, пенсіонерки, це гроші. Пальто подарували мені сини. Як їм тепер дивитимуся в очі?..»
«Ваша біда в тому, що не маєте товарного чека, який би підтверджував факт купівлі товару. А та візитівка магазину, на якій продавець написала «Продано 3300 грн.», не може бути документом у цьому випадку, – радить експерт Вадим Григоренко. – Пишіть заяву – спробуємо вас захистити. Можливо, справа дійде до суду». Пані Дубінська довго вагалася, чи спробувати захистити свої права в суді. Зрештою вирішила – варто. Але вона одна з небагатьох. Більшість киян досі не звикли відстоювати свої права в судах. Торік 38 киян виграли такі справи і повернули собі майже 1,4 млн. грн. Судячи з сум – це більше стосувалося заможних громадян, які робили великі покупки. Менш значущі витрати багато з ошуканих вирішили пробачити своїм кривдникам.