Ми вже звикли до жовтих автобусів “Богдан”, що замінюють застарілі маломісткі маршрутки. Але цей, що курсує на Оболоні, одразу впадає в очі: цей “Богдан” не автобус, а тролейбус.
Він довший за автобус, хоча інтер’єр його не змінився. Спритно маневрує, гостинно приймає пасажирів. Такий у столиці поки що єдиний. Цей експериментальний зразок випробовують не лише на відповідність вимогам міського пасажирського транспорту, а й на міцність, адже в години пік не кожна машина витримає атаки пасажирів.
Віце-президент корпорації “Богдан” Василь Каплун повідомив, що тролейбус виготовлено на базі автобуса А-231, обсяг виробництва таких транспортних засобів загалом залежатиме від потреб ринку.
– Результати випробувань нас влаштовують, – сказав головний інженер КП “Київпастрансу” Юрій Бомбандьоров. – Оформлюємо сертифікат відповідності. Після цього тролейбус вийде на лінію. Оскільки місце його базування Куренівське тролейбусне депо, то курсуватиме машина на Троєщину та Оболонь.
– Чи купуватиме місто надалі білоруські тролейбуси?
– Залежить від результатів тендера. Адже комунальні підприємства змушені усе закуповувати через тендер. Машини мають відповідати певним параметрам, умовам експлуатації на складному рельєфі Києва і, звичайно, ціні.
– Скільки старих тролейбусів і автобусів потрібно замінити?
– Не лише замінити, а й збільшити кількість машин, бо ми постійно відкриваємо нові маршрути. Загалом столиці треба придбати понад 200 тролейбусів. Щодо автобусів, то за 1,5-2 роки плануємо купити до 200 штук. Щоб вистачило, аби повністю забезпечити киян громадським транспортом.
– Чи не вплине на бажання купувати львівські автобуси той факт, що одна з новеньких машин нещодавно згоріла?
– Аж ніяк. Ми увесь час пропонуємо львів’янам вдосконалювати технічні параметри машини. А те, що автобус згорів, не закономірність, а випадок. Машина перебувала на гарантії, тож завод нам її відновить.