Як головний даішник авто “купував”

О 9-ій ранку на центральному столичному авторинку ніде було яблуку впасти. Хтось старанно натирав залізного коня до дзеркального блиску, а комусь уже пощастило й на першого потенційного покупця.
У цій базарній метушні новоспечений керівник департаменту ДАІ МВС України Олексій Калинський виявився непомітним. Лише оператори з камерами, які супроводжували високоповажного чиновника, привертали увагу базарюючих. “Хто це? Кого знімають?”, – чулося позаду перешіптування. Незабаром у панові Калинському таки впізнали головного даішника країни.
Подорожуючи авторинком, полковник Калинський жваво цікавився проблемами, які виникають у громадян під час купівлі-продажу авто. А також, чи все їх влаштовує у роботі МРЕВ. Утім, як виявилося, скаржитися ніхто не квапився. Нарікали лише на черги при оформленні документів. Про відкриту корупцію, хабарі і впливові знайомства задля пришвидшення процесу, ніхто не згадав. Розмову вели обережно, з острахом. Керівникові ДАІ навіть довелося пожартувати, щоб заспокоїти одного з продавців. “Та не бійтеся, не заберемо ми вашої автівки”, – сказав власникові “Шкоди”, який аж ніяк не міг угамувати тремтіння рук, коли показував документи на машину.
У кількох автомобілів, якими зацікавився начальник Департаменту ДАІ, взагалі господарі були відсутні. “Ниву” яскраво-червоного кольору замкнули на замок, а “вісімка” хоч і була відімкнена, але господар так і не з’явився. Як не сигналив пан Калинський з цієї автівки, запитуючи у продавців, чия вона й скільки за неї правлять, власника сусіди так і не здали. Мабуть, не повірили, що керівник ДАІ може авто придбати.
Завершивши огляд ринку, полковник Калинський зробив певні висновки:
– Загалом ситуація – під контролем. Я побачив, що зараз на ринку немає такого, як було кілька років тому. Тоді для покупця існувала загроза придбати проблемну автівку.  А те, що люди не надто прагнуть розповідати нам про проблеми, з якими зустрічаються, свідчить про певну віддаленість ДАІ від громадян. Можливо, нам треба бути відкритішими. І хоча ніхто із продавців не говорив про гроші, які потрапляють до кишень начальника МРЕВ за певні послуги, такою інформацією ми володіємо.
До кардинальної реорганізації структури й роботи ДАІ новопризначений начальник Департаменту ставиться скептично. Утім, зміни таки будуть. Для початку плани земні: збільшити штрафи для нетверезих водіїв і повернення районних Державтоінспекцій. Окрім того, пан Калинський сподівається поліпшити розшук водіїв, котрі зникають із місця скоєння ДТП.