Чи потрібні Києву хмарочоси

Досі в Україні хмарочосів не зводили, а ті, що нині будують, вважаються експериментальними. Тож, представляючи проект плану, архітектор Валентин Штолько зазначив, що, незважаючи на відсутність досвіду проживання і роботи у висотних спорудах, що перевищують 25 поверхів, зведення таких будинків набуває актуальності.

Пояснення просте: різке зростання попиту на житло у столиці і гострий дефіцит вільної для забудови землі. Саме це викликало масове ущільнення кварталів у місті. На переконання розробників, хмарочоси слід розміщувати таким чином, щоб вони не впливали на райони, де зосереджено історичні та архітектурні пам’ятки.
У пригоді став досвід московського містобудування середини минулого століття. Росіяни спорудили висотні символи Москви на перетині осей кремлівських башт і віртуального кільця навколо історичного центру міста. Тож київські архітектори запропонували на карті столиці намітити два подібні кільця – одне, внутрішнє, навколо історичного центру, друге, зовнішнє, – на основних в’їздах до міста. Внутрішнє кільце запропоновано зробити на перетині транспортних магістралей. Проектом передбачено висотні комплекси в районі Телички, Либідської площі, на Шулявці, Дорогожичах, Рибальському півострові біля станції метро «Лівобережна», на Позняках і Осокорках. Окремі ж висотки – на вулицях Протасів Яр, Індустріальній, Севастопольській площі та  поблизу Петрівки. На зовнішньому кільці висотні комплекси пропонується звести на Дніпропетровському, Одеському, Житомирському, Вишгородському, Чернігівському та Харківському напрямках.