Презент для колеги

Новий рік ступає на поріг – час подумати про подарунки, зокрема й для колег. Фахівці з ділового етикету кажуть, що вітати колег обов’язково варто.

Однак діловий презент – річ делікатна, особлива, вибирати її потрібно ретельно, адже призначається вона колегам по службі, вподобання і смаки яких достеменно невідомі. Водночас презент має бути приємним, корисним, недорогим, але й недешевим; найкраще, коли з вигадкою, з вдалим дотепом. Консультант із службового етикету Лариса Гольцева дає кілька слушних порад: що, кому і як подарувати на роботі.
Передусім, каже вона, презент має слугувати доброзичливій атмосфері в колективі. Щоб не порушити гармонії службових стосунків з колегами, подарунок не повинен претендувати на винятковість, бути дуже дорогим, щиро кажучи, не перетворюватися на службовий підкуп. А яким же він має бути? – спитаєте ви. Передусім скромним, але з приємним підтекстом. Бажано – оригінальним.
Новорічний сюрприз для колеги не може бути інтимним, тобто це не парфуми, не мило, не колготи і не білизна.
Упаковка не має затьмарювати подарунок.
За службовим етикетом у всьому світі не прийнято обдаровувати начальство. Однак Новорічні та Різдвяні свята – приємний виняток. Але зовсім не для того, щоб кожен член колективу робив окремий подарунок. Найчастіше роблять спільний символічний знак уваги. Найпоширеніші сувеніри – макет кораблика, який прокладає фарватер. Для керівника – це символічно. Оригінальний настінний годинник для робочого кабінету. Недорога акварель. Мистецький альбом. Барометр чи чашки для кави. Ручки, свічники, ароматичні свічки, книжки, диски, календарі, квитки на концерт, брелоки, рамки для фотографій, фотоальбоми, шкатулки, бенгальські вогні.
Останнім часом знову ввійшло в моду вітати друзів листівками, тим більше, що оригінальних та несподівано веселих цілком достатньо. Отже, доречно вибрати їх для багатьох колег відповідно до характеру та вподобань кожного.
Якщо у вас у колективі є громадяни інших країн, то вони мають свої традиції. Скажімо, У Великій Британії дозволяється на роботі дарувати тільки календарі, фірмові авторучки, запальнички. У Німеччині – жодних речей особистого характеру. У Греції не прийнято обдаровувати носовими хусточками, у Китаї – годинниками, у Франції – портретами. У США скоріше бос має право робити подарунки своїм підлеглим, обслуговуючому персоналу, аніж навпаки. Однак цілком очевидно: якщо подарунок символічний і зроблений від душі, то він нікого не скомпрометує, а лише додасть радості.