Київ без заторів неможливий

У приміщенні Національної спілки журналістів України відбулося чергове засідання прес-клубу. Цього разу обговорювалася одна з найактуальніших і найболючіших тем – «Чи загрожує Києву автомобільний колапс?» Одразу поспішаю заспокоїти мешканців столиці: ні! Бо ж дещо неправильно підібраний термін. Одначе незручностей у місті вистачає. По суті, киян легковики виштовхують із пішохідних тротуарів.

– Нині в нашому місті налічується 900000 квартир. Легкових автомобілів – 800000. І це – не межа, – бідкається заступник голови Київської міськдержадміністрації Іван Салій. – Щомісяця в столиці реєструється 20000 подібних транспортних засобів. Із них чимало потужних і габаритних джипів. Скажімо, доводилося бути у відрядженні в Стокгольмі. Тамтешні мешканці полюбляють скромніші й менші моделі. Ну, а киян не порівняти зі шведами. Вони віддають перевагу розкоші. От і маємо певні проблеми із паркуванням. Одне слово, наше місто не готове прийняти таку кількість легковиків.

Не погодитись із головним київським транспортним фахівцем аж ніяк не можна. На боці автолюбителів, як на зло, і правила дорожнього руху. Вони дозволяють паркування на пішохідних тротуарах. За два метри до найближчої стіни. Щоправда, наші водії не завжди витримують указану відстань. Їм до цього не звикати. Адже на дорогах вони не проти, скажімо, проскочити на зелене світло. І ще печальніше, збити людину. А тут якихось сантиметрів дотримуватись? Тож і виходить, пішохідні тротуари нерідко нагадують автостоянки, а пішоходи – справжніх слаломістів із ходьби, котрі вправно долають перешкоди із недешевих і габаритних іномарок. Такий вид спорту можна щодня спостерігати переважно на центральних вулицях. А от у спальних районах нахабні водії, аби притулити свого залізного коня, ладні знищити зелені насадження – своєрідні легені міста.

Таку проблему Іван Миколайович пропонує вирішити двома способами – зведенням багатоповерхових паркингів і розвитком державного комунального транспорту.

– Як це, приміром, робиться в Лондоні, – зауважив пан Салій. – Їхав в автобусі, стояв поряд із водієм. А решта пасажирів у своїх кріслах насолоджувалася пресою, книжками. Тобто англійці, знаходячись у своєму муніципальному транспорті, справді відпочивають. Щось подібне потрібне і киянам.

У сучасному граді Кия фактично функціонують 70 системних автомобільних заторів. Один із них – на Московській площі. Вартість тамтешньої чергової реконструкції 350 мільйонів гривень. Цьогоріч на роботи виділено лише 20 мільйонів. Тож транспортний чиновник із КМДА чесно зізнався, що він не відає, коли наш Київ позбудеться заторів на дорогах.

Схоже, не так швидко розбудовуватиметься й столичний метрополітен. Через брак коштів. Лише на наступний рік потрібно 500 мільйонів гривень. А в поточному на придбання вагонів передбачено 106 мільйонів. Сплачено трохи більше 40 мільйонів.

За словами Івана Салія, сьогодні наземний транспорт потребує 150 мільйонів капіталовкладень. Але немає жодної копійки. А ще ж дороги. На їх облаштування необхідно витратити півмільярда. Знайшли лише 200 мільйонів. Але від такої скрути Іван Миколайович носа не вішає. Навпаки, він оптимістично заявив, що 2007 року в районі Шулявського шляхопроводу почнеться грандіозна реконструкція. Для початку знесуть один із цехів заводу «Більшовик». Зникне будівля й поблизу кіностудії імені Олександра Довженка. І справді, чого лише не зробиш для зручності київського водія?