Їздити Хрещатиком – дороге задоволення

Протокольним дорученням Київський міський голова зобов’язав усіх голів районних держадміністрацій вивчити досвід роботи Шевченківської РДА з питань паркування автомобілів і запровадити його в усіх районах. Ми зустрілися з головою Шевченківського району Віктором Пилипишиним і попросили його поділитися думками щодо цієї загальноміської проблеми.

– Ваш район центральний, де бракує вільних місць для паркування автомобілів, і тому у цьому плані він, можна сказати, критичний. Який же вихід із такої ситуації ви знайшли?

– Ми давно згаяли час у вирішенні проблеми паркування і за рівнем її вирішення залишаємося на рівні кінця минулого століття.

Коли нам рекомендують не підвищувати ставки за паркування, поки не будуть створені паркувальні місця, побудовані підземні чи надземні стоянки, я повністю «за». Але розумію, що облаштування потрібної кількості паркінгів займе два-три роки. Це стратегія, нею варто займатися. А як же вирішувати тактичні питання сьогоднішнього дня? Я бачу два виходи: або обмежити доступ транспорту до центру перепустками, або підвищити ціну паркування, щоби до центру заїжджали лише ті машини, кому конче потрібно. І слідкувати, щоб такі авто не стояли на вулиці по півдня.

Якщо взяти до уваги досвід Європи, то там до центру міста люди їдуть на громадському транспорті, залишаючи свої автомобілі на паркінгах, що на околицях. Такий експеримент нещодавно провели й талліннці.

– Який же з двох варіантів все ж прийнятніший?

– Запроваджувати перепустки, на мою думку, буде недемократично і неправильно, бо призведе до корупції, адже негайно з’являться «блатні». Отже, я – за збільшення паркувальних цін у центрі столиці.

– Із тарифом навіть в 10 гривень за годину стоянки згодні далеко не всі, навіть Антимонопольний комітет опротестував його. Як же бути?

– Верховна Рада ухвалила мораторій на підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, а потім заявила, що його треба скасувати. Очевидно, депутати збагнули, що досить популізму. Треба діяти згідно з реаліями. Ніде в Європі стоянка автомобіля в центрі не є дешевою. Сьогодні в нас на все ціни європейські, а то й вищі, то чому ж годинна стоянка автомобіля повинна оплачуватися лише однією гривнею? Подивіться у вікно – бачите, які машини стоять? «Мерседеси», «БМВ», «Ауді»... З них «бідняки» виходять, які й одногривневу плату опротестовують.

Ще одне питання: за які кошти будувати паркінги, коли не вистачає коштів на освіту, медицину, житлово-комунальний комплекс, який на 50 відсотків дотується? Підвищення вартості паркування – це якраз той випадок, коли багаті можуть поділитися з бідними.

– Все, що ви розповіли, – теорія. А що практично зроблено в районі?

– Ми намагаємося, щоби паркування транспортних засобів було під контролем. Щоб це був регу-льований процес і машини стояли б тільки там, де для цього відведені місця, тобто, вони не заважали пішоходам і руху транспорту. Паркінги організовуємо всюди, де це можна зробити. А де не можна паркуватися, працюють евакуатори. Результат є: останнім по центру вже легше проїхати. Це свідчить про те, що ми потроху привчаємо людей до дисципліни. Наступний етап – привчити їх до сплати запроваджених тарифів за паркування, адже майже половина автовласників і водіїв за стоянку платити не хочуть. Зараз готуємо робочу групу з працівників адміністрації, міліції, журналістів. Вони виїжджатимуть на паркувальні майданчики і зніматимуть порушників, показуватимуть їх по телебаченню, у пресі.

За три останніх місяці динаміка надходження до районного бюджету коштів від паркування збільшилася втричі. Це пов’язано як із підвищенням тарифів, так і з ефективнішим контролюванням надходження коштів. Практично всі ра-йонні паркувальні майданчики забезпечено касовими апаратами, тому треба вимагати видачі чеків. Ми запровадили нову послугу: можна придбати квартальний абонемент на паркування. Він коштує 800 гривень. У перерахунку на один день виходить менше 10 гривень – не така й велика сума для власника іномарки.

– Скільки машин може одночасно припаркуватися в районі й які перспективи розширення парковок?

– Зараз обладнано майже дві тисячі паркувальних місць, але їх повинно бути у 5, а то й у 10 разів більше. Тому без вирішення питання будівництва нових підземних паркінгів проблему стоянки машин у центрі не розв’язати.

Бесіду вів Кирило КАСАТКІН