Вихідними перед столичною мерією вишикувалися новенькі незвичні для ока тролейбуси. Вони нагадували нові низькопідлогові автобуси мінського і львівського виробництва. Втім, як з’ясувалося, львівські тролейбуси і зроблено на базі таких автобусів. А демонстрували їх на Хрещатику, щоб пасажири бачили, який вигляд матиме міський транспорт уже цього року.
– 2006-й буде роком кардинального оновлення громадського транспорту Києва, – сказав генеральний директор КП «Київпастранс» Микола Ламбуцький. – Торік місто отримало 140 автобусів з низькою підлогою марки ЛАЗ-А183. За свої кошти автопарки придбали 170 автобусів марки «Богдан». Майже повністю виведено з експлуатації мікроавтобуси марки «Газель-32213». За два з половиною роки автобусний парк оновлено на 60 відсотків. Нині плануємо модернізувати тролейбусний парк. За два роки виведемо його на світовий рівень.
Микола Ламбуцький зазначив, що в перспективі зменшуватиметься кількість маршрутних таксі, які істотно завантажують вулиці, провокують затори і значно погіршують екологічну ситуацію в місті.
– Майбутнє за автобусами великої місткості, – сказав Микола Михайлович. – Київ не в змозі придбати нові трамваї, оскільки вони дуже дорого коштують. Проте ми будемо модернізувати старі вагони. Нині проводимо проектування реконструкції лінії швидкісного трамвая. Експериментальну ділянку буде введено в експлуатацію до кінця 2006 року.
На переконання пана Ламбуцького, поліпшенню безпеки транспорту сприятиме підвищення на 70 відсотків зарплати водіїв і технічних працівників «Київпастрансу». Сьогодні у середньому водії трамваїв отримують 1600, а тролейбусів та автобусів – 1700 – 1800 гривень.
Щодо тролейбусів, які демонстрували перед мерією, то кожен із них (завдовжки від 12 до 18 метрів) перевозитиме від 100 до 170 пасажирів. Планується придбати 200 таких машин. А замість диспетчерів на маршрутах до кінця цього року буде впроваджено комп’ютерну систему контролю руху, яка забезпечуватиме зв’язок із кожним водієм.