Церква просить: не пропагуйте алкоголь

Під вікнами мого будинку невеличкий скверик із фонтаном, де люблять тусуватися парубки та дівчата. Після себе вони, зазвичай, залишають купу недопалків і порожні пляшки. А недавно я милувалася випускниками, які зустрічали тут схід сонця: дівчатка – наче принцеси, юнаки – справжні принци. Одначе в них у руках були ті ж самі пляшки, цигарки. Складалося враження, що дудлити пиво, смалити тютюн вони вчилися з першого класу.

Хоч як прикро, але згубні звички пропагує та нав’язує реклама, що заполонила усі шпарини суспільства. Виходить, що ми свідомо ламаємо юні душі, молоді життя. Духовність, про яку так люблять говорити на всіх державних рівнях, – проста декларація і не більше. Який від неї зиск? А ось від слабоалкогольної та тютюнової продукції можна мати хороші бариші.

Всеукраїнська Рада Церков і релігійних організацій звернулася до рекламних агенцій та ЗМІ з проханням жорстко обмежити пропагування алкоголю і тютюну. Представники різних конфесій пропонують передбачити жорсткі обмеження для рекламування відповідних торговельних марок у розважальних, спортивних та інших публічних заходах.

– Вважаємо своїм обов’язком, – наголосив керівник Бюро УГКЦ у Києві отець Олекса Петрів, – привернути увагу держави і суспільства до того, що відверта реклама в засобах масової інформації протизаплідних засобів (презервативів) та засобів жіночої гігієни є образою суспільної моралі і виявом зневаги до почуттів глядачів.

Отець Олекса пропонує, аби подібні речі рекламували у відповідних торговельних закладах, тобто в аптеках, чи на сторінках спеціалізованих видань.
Певна річ, його пропозиції не вельми сподобаються виробникам і керівникам окремих ЗМІ, які існують завдяки саме рекламі. Обмеження у пропагуванні, наприклад пива, призведе до втрати частини прибутків. Не дивно, що воно аж хлюпає через край з усіх телеканалів, без нього не обходяться спортивні змагання і поєдинки, концерти, трансляція кінофільмів (таке враження інколи складається, що фільмами переривають рекламні блоки, а не навпаки).
– Внаслідок цієї пропаганди, – сказав Архієпископ Переяслав-Хмельницький УПЦ Митрофан, – і суспільство, і виробники втрачають значно більше, руйнуючи храми людських душ. Здоров’я людини – дар Божий, і нікому не дано права його нівечити, бо то великий гріх.

В’ячеслав Нестерук, заступник голови Всеукраїнського союзу об’єднань євангелістських християн-баптистів, навів такий приклад: один бізнесмен – віруючий із Рівненщини – викупив біг-борди і замість реклами цигарок та пива написав на них слова Божі, які спонукають творити добро – не для себе, а для всіх.

Я поверталася із прес-конференції і уважно вдивлялася у біг-борди, рекламні вітрини, щити, які траплялися на моєму шляху. Майже кожен другий наче й попереджав (але зовсім дрібненькими буквами), що куріння й алкоголь шкідливі для здоров’я. А назустріч ішла весела компанія підлітків із пляшками пива і бренді в руках…