У Національній опері України 19 та 22 червня – прем’єра чи не найпопулярнішої опери у світі – «Фауста». Режисер-постановник – Маріо Корраді. У театрі з’явилася нова освітлювальна техніка та система декорацій.
За словами генерального директора Національної опери Петра Чуприни, ніде у світі вже не використовують живописні декорації, а лише створені за допомогою високих комп’ютерних технологій. У «Фаусті» слайди будуть як декорації, а головну роль в оформленні відіграватиме світло. Художник-постановник опери – Андрій Злобін.
«Нині, створюючи репертуар театру, ми дотримуємося двох правил: по-перше, орієнтуємося на глядацький попит киян, по-друге, намагаємося бути в руслі європейської та світової кон’юнктури, – розповідає пан Чуприна». Крім того, в опері, на думку генерального директора, варто рівнятися на Італію, а в балеті – на Францію.
Опера «Фауст» – вже третя постановка в Києві італійського режисера Маріо Корраді. Попередні його роботи – «Турандот» і «Джоконда» – слухачі схвалили, а співпраця з Корраді сподобалася київським артистам. Зараз вони за настановою режисера відвідують щоденні уроки французької мови, якою і йтиме «Фауст».
Уперше «Фауст» був поставлений 156 років тому. Через десять років композитор Шарль Гуно здійснив нову редакцію, і оперу включила до свого репертуару паризька «Гранд Опера». Тут вона мала феноменальний успіх: за 25 років «Фауста» показали тисячу разів. На київській оперній сцені «Фауст» і «Ромео і Джульєтта» Шарля Гуно ставилися із вісімдесятих років ХІХ століття. І зараз наш театр – один із небагатьох у світі, що має у репертуарі одразу обидва твори французького композитора. Протягом минулого століття на сцені Національної опери України здійснили десять інтерпретацій «Фауста». Судячи з режисерської концепції Маріо Корраді, цього разу нас очікує щось надзвичайне.
«Постановка дуже традиційна, але водночас Фауст буде... комп’ютерним генієм. Він перебуває поза часом, актуальний завжди, – розповідає Маріо Корраді. – Тож я розмірковував: зробити його біоінженером чи комп’ютерником. Зупинився на другому варіанті, оскільки наше життя багато в чому залежить від комп’ютерів. Фауст – людина, якій потрібна невичерпна енергія молодості».
Переосмислюючи історію Фауста відповідно до моралі XXI століття, Мефістофеля Маріо Корраді зробив... пластичним хірургом. Власне, саме Мефістофель, який втручається в життя Фауста, є головним героєм опери.
Незважаючи на експериментальний підхід, Маріо Корраді запевняє, що не змінив жодного слова класичного тексту.
Цього разу склад виконавців головних партій рекордний. Скажімо, роль Маргарити готуються виконати одночасно вісім оперних співачок, а Фауста – чотири артисти: Ігор Борко, Андрій Романенко, Дмитро Кузьмін, Микола Шуляк.