Чому засмутився морячок?

Покупець завжди має рацію. Одначе доволі часто йому доводиться відстоювати свою правоту, а це, чесно кажучи, не вельми приємна і до того ж дуже марудна справа. Трапляється, покупець зайшов до магазину, купив продукти (товарний чек хтось кладе до своєї торби, а хтось одразу ж викидає як щось зайве і непотрібне), а коли повернувся додому, то з’ясувалося, що молоко прокисле, ковбаса не досить свіжа, а рис має неприємний запах. Саме рис і спонукав мене до написання цього матеріалу. Нещодавно підготувала до друку в газеті невеличку репліку з приводу цього продукту. І, як з’ясувалося, дещо засмутився від того веселий морячок, який є візитівкою ТОВ «Август-Кий». Отож довелося мені їхати на підприємство, аби з’ясувати причину такого смутку.

Біля брами фірми – автофургон з тим самим морячком, а поруч красиві слова «Якість – гарантована часом». Хто ж підмочив репутацію морячка? Почали з’ясовувати це питання з директором Андрієм Гриником і дійшли висновку, що свинку їм могли підсунути в магазині.

– Елітний рис парбоїл, який ми розфасовуємо, має запах, але не такий, що носа треба затуляти, – пояснив Андрій Васильович. – Він пропарений оливковою олією, тому й трохи дорожчий. Я на сто відсотків упевнений, що із нашого фасувального цеху неякісна продукція на прилавок потрапити не могла.
– Але ж ви й не заперечуєте вірогідність того, що рис, про який написала «Вечірка», міг неприємно пахнути?

– Такі випадки трапляються. Ймовірно, що упакований рис неправильно транспортували, наприклад, поруч стояла каністра з бензином. Або ж зберігали у підсобці магазину, де стояли предмети побутової хімії. Якщо покупець виявив неякісний товар, він має право повернути його до магазину (дуже добре, якщо має при цьому товарний чек). Продавець зобов’язаний його поміняти чи повернути гроші. Цим правом споживача, на жаль, інколи користуються шантажисти.

Якось до офісу зателефонувала літня жінка і поскаржилася, що купила цукор зі сміттям. Їй запропонували поміняти товар.

– Але я його вже з’їла, – пояснила вона. – Якщо ви не заплатите мені 100 гривень, як компенсацію за матеріальні і моральні збитки, я поскаржуся в управління захисту прав споживачів.

Віднедавна дедалі частіше в магазинах з’являється фасований товар не звичний, кілограмовий, а по 800-900 грамів. Це теж викликає непорозуміння: покупець заплатив за 1 кг, а вдома побачив на пакеті іншу цифру – 900 г. Тож треба бути уважнішим, коли кладете товар у кошик. Є веселий морячок і на 900-грамовій упаковці вівсяної крупи. Так вигідніше щонайперше покупцеві. Якщо крупу фасувати по 1 кг, то пакет має бути завдовжки аж 35 см, його незручно класти в сумку.

Андрій Васильович показав мені фасувальний цех, де встановлено сучасне обладнання, точні ваги, контроль за вологістю повітря. На новій пакувальній плівці зазначено телефон, за яким можна без проблем додзвонитися до фірми, є навіть номер мобільного самого директора. Я не могла не спитати в керівника підприємства, який же рис найсмачніший і користується найбільшим попитом.

– Найпопулярніший єгипетський комаліно (оброблений олією), елітні сорти жасмин, басматі, парбоїл, чорний (!), нешліфований, які коштують у 3-5 разів дорожче, ніж, скажімо, індійський чи в’єтнамський (відносно дешеві). На жаль, у нас ще немає культури споживання цього продукту.

Веселий київський морячок і далі любить мандрувати – його можна побачити на полицях магазинів, супермаркетів (ринків він не визнає) по всій Україні.