Міст крокує через сади

Понад півтора року триває будівництво Подільсько-Воскресенського мостового переходу. Із кожним днем найдовший у столиці міст через Дніпро стає реальністю.  Як просуваються роботи в мостобудівників, «Вечірній Київ» дізнавався на Трухановому острові.

Робіт уже виконано на 312 мільйонів гривень. Встановлено опори під усю естакаду на Трухановому острові. Триває монтаж прольотних конструкцій і водночас укладають плити для метро- й автопроїзду. Про це «Вечірці» розповів генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор» Володимир Жуков.

Завершується спорудження опорної естакади в урочищі Горбачиха. Технологічною естакадою мостобудівники проходять через Десенку і цього року планують змонтувати через річку прольотну споруду. Загалом за період, що минув, змонтовано 24 тисячі тонн конструкцій. На цей рік замовлено і проавансовано доставку семи тисяч тонн на Десенку з Воронезького заводу і дві тисячі тонн – з «Ленінської кузні». Із них спорудять метропроїзд на Горбачиху.

За проектом, прольотна споруда Подільського мостового переходу через основне русло Дніпра буде арковою, завдовжки 360 метрів. І перекинута від одного берега до іншого без жодної опори у воді. Цю частину мосту завершать вже наступного року.

Автомобільну частину від Подолу до Воскресенки мають ввести в експлуатацію 2007 року. Нині ж будівництво під’їзду до переходу з лівого берега пригальмували дачні ділянки на Русанівських садах. Метробудівникам доведеться встановлювати поміж халупок, а деінде й на місці капітальних будинків, «ноги» мосту. Знесуть не менш як 150 дачних ділянок на Русанівских садах. Хоча замовники й дотепер не спромоглися домовитися із власниками ділянок щодо грошових компенсацій. Цю інформацію ми почули з вуст столичного мера. Тим часом проектувальники розробили альтернативний варіант і пропонують спорудити хоча б автотрасу в обхід садів. Але, по-перше, такі наміри нікому фінансувати. По-друге, за Генеральним планом розвитку Києва територію Русанівських садів місто з часом усе одно забудує житловими висотками, адже не годиться, щоби посеред мегаполіса «гуляло» стільки землі. Із введенням в експлуатацію Подільсько-Воскресенського мосту транспорт, звісно ж, псуватиме повітря. І місцина біля Десенки вже не буде екологічно чистою зоною відпочинку.