Керівників менше, користі більше

Якщо з півроку тому потрапити на прийом до міліцейського керівництва пересічному громадянину було справжньою проблемою, віднедавна ситуація суттєво змінилася. Тепер не треба за два місяці наперед записуватися в чергу до начальника райвідділу, аби поскаржитися на недобросовісну роботу дільничного. Не треба доводити черговому, що ти не психічно хвора особа, для якої ходіння по установах – зміст життя.

Нині двері в правоохоронних структурах для громадян відкрито цілодобово, будь-який запит чи скарга без відповіді не залишаються, здебільшого в присутності відвідувача ухвалюють і рішення з того чи того питання. Чи й справді міліція зі своїм народом – покаже час. Але те, що черги в приймальнях міліцейських високопосадовців зменшуються, – добра ознака того, що на проблеми громадян почали реагувати, і разом з тим з’явилася надія, що наші податки ми сплачуємо недаремно.

– Цілком логічним був перший крок на шляху змін у роботі столичної міліції. Йдеться насамперед про зміни в структурі самого управління, – каже заступник начальника ГУ МВС України в м.Києві Анатолій Даниленко. – Істотно скорочено керівний склад і, зрозуміло, що від цього знання та вміння досвідчених офіцерів почали використовувати набагато ефективніше. Свідченням того є помітне зменшення кількості кримінальних справ, що повертаються на дорозслідування.

– Спочатку ми зіткнулися із серйозними матеріальними проблемами, – пояснює Анатолій Даниленко, – які перешкоджали роботі столичних управлінь міліції. Уявіть собі: заблоковано рахунки й заборгованість за укладеними договорами близько восьми мільйонів гривень. Ситуація справді нештатна, що межує з надзвичайними обставинами. Утім, проблему тимчасово розв’язано. Нині концентруємо зусилля на виведенні з тіні послуг, які приносять прибутки нечистим на руку чиновникам. Уже створено державне комунальне підприємство, що цілком офіційно надаватиме послуги VIP-клієнтам, а його прибутки використовуватимуть для поліпшення забезпечення роботи міліції та зростання заробітної плати.

Серед послуг цього підприємства буде, зокрема, швидке отримання дозволу на придбання і зберігання зброї чи отримання загальнодержавного або закордонного паспорта.

Найімовірніше, такі послуги справді матимуть попит, адже не секрет, що раніше, аби швидко отримати документи на зброю, треба було лише запропонувати «додаткову» плату. Одержання закордонного паспорта, а точніше, тривале ходіння по численних установах, збирання різних довідок може істотно скоротити відпустку. Аби уникнути цього, необхідно «зацікавити» чиновника. У найближчому майбутньому ці процеси можна буде прискорити цілком легально. Чи є аналогічні підприємства за кордоном? Правоохоронці стверджують, що це цілком звична світова практика.

– Це, однак, не означає, що міліція намагатиметься зі всього мати зиск, – веде далі Анатолій Васильович. – Ми не намагатимемося поповнювати бюджет за допомогою міліцейських протоколів та призначених порушникам штрафних санкцій. Свого часу міліцію скомпрометувала практика «дотягування» будь-якого порушення до штрафу, і ми намагатимемося її позбутися. Серйозні зміни очікують державтоінспекцію та патрульно-постову службу. До речі, лише першу стовідсотково вкомплектовано, що мене як «кадровика» наводить на роздуми і підтверджує доцільність запланованих у цій службі змін. Два підрозділи найближчим часом буде об’єднано в єдину патрульну службу, що відповідатиме за правопорядок не тільки на автодорогах, а й у громадських місцях.