На початку лютого 1919 року війська Червоної Армії захопили Київ, більшовики встановили радянську владу. 21 лютого почала виходити вечірня газета «Комунар» – для робітників і Червоної Армії, як зазначалося на титульній сторінці.
І тут же заклик: «Робітники й червоноармійці, надсилайте до своєї газети дописи й повідомлення». Погортаємо кілька пожовклих номерів, аби відчути атмосферу тих буремних років.
Боротьба з бандитизмом
На засіданні виконавчого комітету Ради робітничих депутатів було заслухано доповідь коменданта Києва тов. Нємцова про стан Києва щодо охорони порядку й спокою. Протягом двох-трьох найближчих днів у Києві припиняться пограбування.
Для цього комендантом Києва і начальником гарнізону вживаються найенергійніші заходи. Одним із них є виведення з Києва всіх поки що малодисциплінованих частин Червоної Армії і покладання справи охорони міста на військові частини, у бійців яких більша комуністична свідомість. Військова влада вживатиме проти мародерів найрішучіших заходів – аж до розстрілу «червоноармійців».
«Заграва» у червоноармійському клубі
Учора у театрі Першого комуністичного полку, який щойно відкрився (вул. Мерингівська, 8) було поставлено драму Карпова з робітничого життя «Заграва».
Сюжет драми – перебіг робітничих страйків під керівництвом більшовиків у Росії 1917 року і життя родини робітника, сповнене злигоднів, хвилювань і сподівань на майбутнє.
Драму розіграли з великим піднесенням. Глядачам вона, очевидно, сподобалася, хоча, на жаль, публіки було замало. Відсутність глядачів пояснюється тим, що театр відкрито лише два дні тому, і мало хто знає про його існування.
Розкішна будівля театру, чудова військова музика, змістовність п’єси й дешеві квитки – все це є найкращою запорукою подальшого розвитку цієї «школи життя» – театру.
Життя налагоджується
Життя міста поступово нормалізується. Магазини відкрито, за винятком тих, що розгромлені денікінськими бандами напередодні їхньої поспішної втечі.
Вулиці людні – громадяни поспішають на роботу: за радянської влади безробітних немає.
На лінії Київ – Коростень уже третій день курсують потяги. Щоправда, обхідним шляхом через дерев’яний переїзд. Ремонт ірпінського моста, який було висаджено у повітря, закінчується. На полтавській лінії є сполучення з Яготином.