Або сіль або тепло?

Поліна Федорівна НЕСМІЯН із Подільського району поскаржилася на те, що в тролейбусах маршруту №26 не працює опалення. А восени, справедливо обурюється наша читачка, всі міські служби, і транспортники теж, охоче розповідали, як добре вони підготувалися до зими. А насправді виявилося все навпаки. Комунальники замість того, щоб почистити і вивезти сніг із вулиць і особливо від зупинок міського транспорту, просто згорнули його в кучугури. Тролейбуси, автобуси і маршрутні таксі не можуть під’їхати до тротуарів, а тому змушені зупинятися далеко від них. А оскільки комунальники щедро посипають дороги сіллю, то у місцях, де буває чимало людей, наприклад, поблизу станції метро «Нивки», під ногами утворюється глибоченька снігова каша. Пасажири ж змушені від тролейбуса й до нього діставатися по цьому місиву. Заможнішим громадянам, розмірковує читачка, хоча й їхнє шкіряне взуття навряд чи довго служитиме після такої експлуатації, ще сяк-так, а от нам, пенсіонерам, більшість із яких через мізерні пенсії змушені віддавати перевагу дешевим текстильним черевикам, названим у народі «прощай, молодість», хоч плач. І нерідко й справді плачемо. Бо поки зайдеш по цій «каші» до салону, уже ніг не відчуваєш, а як ще проїдеш у промерзлому тролейбусі до Виноградаря, то й зашпори зайдуть.

Такі скарги надійшли до редакції й від пасажирів 23-го, 35-го, 36-го та 5-го тролейбусних маршрутів.

В Управлінні виробничих процесів на електротранспорті КП «Київпастранс» редакцію запевнили, що таке може бути лише в окремих машинах, а загалом весь електротранспорт у місті опалюється. Щоправда, після наших настійливих зауважень усе ж пообіцяли перевірити і дати відповідь пізніше.

У тролейбусному депо №2, яке обслуговує всі вказані вище маршрути, повідомили, що рухомий склад справді 100-відсотково було підготовлено до роботи взимку, тобто опалення в ньому теж працювало. Але після снігопаду «Київавтодор» замість того, щоб прибрати й вивезти сніг із вулиць і особливо – зупинок міського транспорту – щедро посипав їх соляною сумішшю. Через це у багатьох тролейбусах опалювальна система або сама вийшла з ладу, або її довелося вимкнути. Річ у тім, що водно-сніго-соляна «каша», що в результаті утворюється на дорогах,  добре проводить струм, а електропроводка у тролейбусів знаходиться під днищем. Якщо до цього додати ще й вік тролейбусів і відповідно їх технічний стан, то неважко здогадатися, що це призводить до поламок. Тролейбус також починає «битися струмом», от і доводиться, за словами керівництва депо, вимикати опалення. За минулу зиму збитки депо №2 через боротьбу зі снігом за допомогою солі склали 170 тисяч гривень. Напевно, і цієї зими вони будуть не меншими, тому надіслали лист-претензію до «Київавтодору», хоча не дуже сподіваються на те, що вже не так щедро розсипатимуть сіль по міських дорогах, зважаючи на проблеми транспортників.

Чекаємо ваших запитань, пропозицій, зауважень, скарг, побажань на редакційному «гарячому» телефоні 442-97-40, який у режимі автовідповідача працює цілодобово і без вихідних.