Соціальна каліграфія

Нещодавно підбито підсумки Всеукраїнського конкурсу на кращий районний Центр соціальної служби для молоді і II Всеукраїнського конкурсу соціальної реклами. 50 найкращих ЦССМ (із 476), зокрема Білогірський (АР Крим), Костянтинівський (Донецька область), Вишгородський (Київська область) і Очаківський (Миколаївська область) відзначено дипломами і комп’ютерною технікою.

У конкурсі соціальної реклами в номінації «найкращий плакат» перемогу здобув Дніпропетровський обласний ЦССМ, «найкращий буклет» представила Вінниця, «аудіо- і відеопродукцію» – Чернівці й Волинь, «акцидентну продукцію» – Луганський ОЦССМ. Звичайно, найкращим із кращих вручили грамоти і спеціальні призи – фотоапарати. Але, на думку учасників конкурсу і його організаторів – Державного центру соціальних служб для молоді Міністерства України у справах сім’ї, дітей та молоді і Дитячого Фонду Організації Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ), – на цьому великий конкурс не завершено. Соціальне змагання триває й далі. Адже «оголосити, провести і відзначити» – для розв’язання молодіжних проблем цього замало. Так само, як просто представити високоякісну соціально-рекламну продукцію. Але ж треба зробити так, щоб вона працювала. Приміром, відзначені за перемогу в конкурсі на кращий районний Центр ССМ лише за півроку надали своїм клієнтам 602912 послуг (27 відсотків загальноукраїнських!). Отже, працюють не для звітності, хоча і в цьому сенсі все у них гаразд. Адже що таке цифри й відсотки? Це безсонні ночі, рейди, творчі пошуки, головоломки, які потрібно розв’язувати.

– Нині для того, щоб працювати в цій сфері, замало бути педагогом чи психологом. Потрібно мати відповідну освіту й працювати не тільки з натхненням, а навчаючись. Якщо ж судити з конкурсу соціально-рекламної інформації – наш почерк поступово вирівнюється, стає красивим і впевненим, – зауважила директор Державного центру соціальних служб для молоді Світлана Толстоухова.

– Чи пов’язано це з тим, що плинність кадрів серед працівників районних служб мінімальна?

– На жаль, заробітна плата соціального працівника – не найліпше джерело доходу, але за останні десять років команда наших справжніх однодумців практично не змінилася. Хіба що чоловіків тут стало більше. Два-три роки тому їх було не більш як десять відсотків, а нині близько сорока.

– Можливо, через це більшість конкурсних плакатів, буклетів і відеороликів присвячено відповідальності батьків і підтримці молодих сімей?

– Пропаганда здорового способу життя, виховання дітей, дитячі права й обов’язки держави  –  це теми не менш актуальні. Дитина буде щасливою, якщо житиме в здоровій родині. Буде розумним і здоровим суспільство – буде сильною і мудрою держава.