Яйце з сюрпризом

Багатьом із нас доводилося бути свідками того, як маля, що ледве дістає до вітрини в гастрономі й тільки навчилося говорити, настійливо випрошує в батьків «кіндер-сюрприз». Жодні вмовляння й аргументи на кшталт того, що там немає чого їсти, давай краще купимо шоколадку, не діють. Бо головне в цих ласощах, що мають форму й розмір звичайного курячого яйця, загорнутого в барвисту фольгу, не шоколад, якого там і справді всього лише кілька грамів, а те, що в його середині – мініатюрний казковий герой, автомобіль чи навіть міжпланетний корабель, які ще треба зібрати з окремих деталей.

З’явилася ця дитяча мрія в наших магазинах майже одночасно зі здобуттям Україною незалежності. А ось у світі цією забавкою малеча, а іноді й дорослі, захоплюються вже давно. Цими днями яйцеві з сюрпризом виповнилося 30 років.

Із нагоди ювілею в Римі відкрилася виставка сюрпризів із шоколадних яєць. Тут, до речі, можна простежити весь творчий процес: малюнки, проекти, фільми. Але найбільше цікавості викликає колекція найвідоміших і найцікавіших «кіндер-сюрпризів».

Один із найактивніших колекціонерів, італійський журналіст Вінченцо Моллік, представив на виставку щасливих бегемотиків, веселих черепашок, акулят, вампірчиків та крокодильчиків, діснеївських персонажів, Багз Банні і Залізну руку, Леовентураса і найостанніших Палеобойзів. Тут «зібралася» величезна компанія великих і маленьких героїв, фігурок, породжених індустрією масової культури з глибоким «відчуттям форми». Таке визначення сюрпризам дав у каталозі виставки Альберто Абруццезе.

Іншими словами, «дитя» маркетингових хитрувань стало чимось більшим, ніж просто товар. Цей продукт купують у 60 країнах на п’ятьох континентах. За три десятиліття продано 30 мільярдів шоколадних яєць.