Вагони підземки будуть місткішими

Точний годинник – це насамперед якісний годинниковий механізм, який працює без збоїв. Транспортна галузь міста, так само як і годинник, функціонує добре, якщо в ній відлагоджена робота усіх профільних служб. «Від чіткої роботи транспортного комплексу значною мірою залежить діяльність усієї інфраструктури міста та настрій киян», – запевняє начальник КП «Київський метрополітен» Микола Шавловський.

Ремонти омолоджують…

Після зимової експлуатації столична підземка готується до роботи теплої пори року. Ремонтують поїзди, інженерно-технічні споруди, виробничі об’єкти та упорядковують закріплені за метрополітеном території. Особливу увагу приділяють безпеці рухомого складу. Адже щодня тунелями курсує 480-500 вагонів, які за добу встигають перевезти до 1 мільйона 650 тисяч пасажирів. Загалом навесні та влітку у майстрів більше часу на ремонт рухомого складу, адже спекотної пори року знижується інтенсивність перевезення пасажирів: за добу підземкою користуються на 200 тисяч пасажирів менше, аніж зазвичай.
Приємно, що столичній владі вдається не лише відкривати станції метро, а й комплектувати їх новими поїздами. Скажімо, торік за бюджетні кошти придбали 15 вагонів для обслуговування дільниці «Академмістечко» – «Житомирська». В об’єднаних майстернях метрополітену капітально відремонтували 25 вагонів (у поїзді їх помітно одразу, бо вони за кольором блакитні і вирізняються серед старих зелених вагонів), це дозволило ще на 15 років подовжити термін їхньої експлуатації. «Якщо один новий вагон коштує 2,2 мільйона, то за ці кошти ми можемо капітально відремонтувати і подовжити термін експлуатації шести вагонам», – розповів у мерії журналістам Микола Шавловський. Майже в кожному вагоні старого типу передбачені кабіни машиніста, отож у підземному потягу по кілька їх. У частині таких вагонів демонтують кабіну машиніста, тоді можна перевозити на 7 відсотків пасажирів більше. Із першого квітня об’єднані майстерні змінили вивіску. Їх перетворили на завод по ремонту та виготовленню рухомого складу. Триває технічнологічне переобладнання цього підприємства. Незабаром воно зможе випускати понад 50 вагонів на рік.

У першому півріччі буде закінчено підготовку проектно-кошторисної документації на виготовлення першого українського вагона метрополітену і до кінця року він буде складений вітчизняними фахівцями, запевнив начальник підземки.

На замовлення киян Дніпропетровський завод розробив новий поліпшений дизайн інтер’єру вагона. Тож під час ремонту вже цього місяця почнуть осучаснювати вигляд поїздів зсередини.

Чи зручно пасажирам?

Метрополітен запровадив поки що в дослідну експлуатацію систему технологічного радіозв’язку та автоматизовану систему проходу пасажирів. Крім зручності для людей система дозволяє створити на її базі соціальну картку киянина, дає змогу впорядкувати проблему проїзду пільгових категорій пасажирів та студентів, проводити справедливу систему оплати – залежно від дальності поїздки, розв’язує проблему користування підробленими документами на проїзд, яких лише 2003 року вилучено понад 16 тисяч. Лише після переобладнання усіх турнікетів вилучать з обігу «магнітні» проїзні.

На трьох станціях – «Дорогожичі», «Петрівка», «Майдан Незалежності» – вже працюють системи відеонагляду. Завдяки цим «очам» у підземці підтримують порядок на станціях та дбають про безпеку пасажирів. Новинка виправдала сподівання, тож подібними оснастять цього року й інші станції.

Від торгівлі людям тісно

– Нині проблемних питань у метрополітена декілька, – розповідає Микола Шавловський. – Самостійно їх вирішити ми не в змозі. Насамперед – це завузькі виходи зі станцій «Дарниця» та «Лісова». Уклали угоду, маємо інвестиційні проекти, тож, думаю, що по «Дарниці» це питання вирішимо найближчим часом. Домовилися, що по станції «Лісова» також буде інвестиційний проект. Найближчим часом його розглянуть і, сподіваюсь, уже цього року проблема зникне. Закінчуємо розробку проектно-кошторисної документації по другому виходу зі станції «Вокзальна», і я просив мерію підтримати ці наміри, включити до плану будівництва при складанні фінансового плану на наступний рік.

Під час колегії КМДА Микола Шавловський звернувся до начальників районних відділів міліції із проханням навести порядок і ліквідувати несанкціоновану торгівлю в міських переходах, які прилягають до станцій підземки. Застеріг, що із введенням у жовтні поточного року станції «Сирецька», а це неминуче збільшить пасажиропотік, ускладниться забезпечення перевезень на Сирецько-Печерській лінії. З часом нова станція стане потужним транспортним вузлом, на якому пересікатимуться метрополітен, приміські електропоїзди фастівського напрямку, а також приміські автобуси і міський наземний транспорт. Тому начальник метро запропонував столичній владі закупити чотири нові поїзди, замість одного, передбаченого бюджетом.

Пропозиції в мерії сприйняли, а от щодо фінансування будівництва об’єкту без проекту, то поінформували, що згідно з чинним законодавством та постановою Кабміну, яка забороняє паралельне проектування і будівництво, не варто створювати повітряних замків. Якщо на 1 січня 2005 року не буде затверджено проектну документацію й не відведуть землю, то самі наміри ніхто фінансувати не буде.