Перевізники працюють

«Сесія Київради підтримала пропозиції трудових колективів трамвайних і тролейбусних депо, автопарків, тобто 17-тисячного колективу людей, які перевозять пасажирів у столиці, щодо необхідності підвищення тарифів на транспорт», – сказав журналістам Київський міський голова Олександр Омельченко.

Це означає, що Київрада схвалила й розпорядження столичної держадміністрації про встановлення нових тарифів на проїзд у міському транспорті. Воно перебуває на реєстрації в управлінні юстиції, яке направило всі розрахунки до Мінекономіки, щоб те зробило відповідні висновки щодо правильності встановлення цих тарифів.

Заступник Київського міського голови-секретар Київради Володимир Яловий зокрема сказав:

– Минулого року дотація на транспорт з міського бюджету становила 139 мільйонів гривень. Цього року нам необхідно було б виділити 250 мільйонів. Для цього довелося б кардинально переглянути бюджет і його соціальну складову. Підставою для підвищення тарифів є кілька факторів. У Києві реально підвищилися доходи населення і середня зарплата сягнула 800 гривень. До кінця року її рівень зросте до 1 тисячі гривень. У місті понад 40 категорій пільговиків. Ми враховуємо, що в Києві міським транспортом щодня користуються до 180 тисяч іногородніх громадян. Наш транспорт безумовно потребує оновлення й ремонту. Тому рішення про підвищення тарифів – виважене, враховує питання регуляторної політики. І все одно потрібна дотація в сумі близько 29 мільйонів гривень на наземний і 17 мільйонів – на підземний транспорт.

– Розраховуючи тарифи, ми врахували лише ті соціальні витрати, зарплату й матеріальне заохочення, які передбачені галузевими угодами, – зазначив начальник Головного управління цінової політики Василь Яструбинський. – Ми не можемо не врахувати при цьому, приміром, утримання гуртожитків. Адже у «Київпастрансі» – понад 600 іногородніх водіїв. Рівень зарплат настільки низький, що кияни не хочуть працювати водіями.

У Києві нині пасажирів перевозять комунальний транспорт і приватні фірми, які виводять на маршрути понад три тисячі мікроавтобусів. Комунальне підприємство «Київпастранс» вони фактично намагаються витіснити з ринку. Якщо воно буде ще й збитковим, як нині, то кількість рухомого складу поступово зменшуватиметься, а його місце займатимуть приватні перевізники. Тому питання стоїть так: хто перевозитиме пасажирів у Києві? Це зможе робити комунальне підприємство при тарифі 80 копійок (за проїзними квитками від 15 до 20 копійок для учнів і студентів і до 60 копійок для решти громадян), або ж приватні перевізники з тарифом не нижчим за 1 гривню. Таким чином, заборона на підвищення тарифів означатиме, що штучно створюються нерівні умови для конкуренції на ринку перевезення пасажирів у столиці. Адже очевидно, що для комунального транспорту тарифи регулюють, а приватні перевізники встановлюють їх самі.

Кирило КАСАТКІН
Продовження теми – на 6-й стор.