Народна довідкова служба

Бажаєте зняти квартиру? Найняти адвоката? Вилікувати невиліковний псоріаз? Немає простішої задачі: будь-який зупинковий комплекс або стовпи поряд із ним рясно обклеєні оголошеннями, де можна знайти відповідь на будь-яке запитання. Тож для киян така народна довідкова служба нібито вигідна. А от для міста загалом – суттєва проблема, бо вигляд столиці від того паперового лахміття не виграє.

Ситуація з оголошеннями актуальна вже багато років, відтоді, як зникла державна довідкова служба. І як не намагалися боротися з нею – нічого не виходить. З’явилися навіть найманці, які справно ходять по зупинках громадського транспорту і вже не ховаються від сторонніх очей, коли розклеюють приватні оголошення. Адже ніхто за це не карає.
Проте нинішній двомісячник з благоустрою змусив відповідальних за зовнішній вигляд міста звернути увагу на неподобство. На розширеній колегії КМДА  начальник Головного управління контролю за благоустроєм Боліслав Андрушенко продемонстрував слайд шляхопроводу біля станції метро «Лівобережна», де навіть бетону опор не видно – все обклеєно оголошеннями. «Ми постійно їх зриваємо, але наступного дня оголошення з’являються знову, – бідкався пан Андрушенко. – Мабуть, потрібно органам міліції запропонувати слідкувати за порядком. Дошки для об’яв там є, але вони невеликі. Зараз є така рідина, якою можна пофарбувати ці місця, тоді папірці не будуть приклеюватися». На що гендиректор «Київавтодору» Володимир Жуков (ця структура відповідає за стан шляхопроводів і мостів) заперечив: «Війна з цією проблемою ведеться давно. Але стихійні оголошення все одно з’являються на підпірних стінках, інженерних спорудах, освітлювальних опорах. Єдиний спосіб, як цю проблему перемогти, – встановити великі щити, на які люди клеїтимуть оголошення. Те, про що каже колега, ми вже проходили. Фарба, яка нібито не утримує на собі клей – то блеф. Є клеї, які клеять до будь-чого».
Перший заступник голови КМДА Анатолій Голубченко резюмував: «Виявляється, що цією проблемою ніхто не займається. Мабуть, управління реклами повинне цим опікуватися. Хай виготовлять і встановлять щити. А потім можна і міліцію підключати. Коли людина матиме де прикріпити свою об’яву – то це вже не буде проблемою».
А «Вечірка» пропонує свій варіант, який не лише дозволить поліпшити благоустрій, а й поповнить міський бюджет. Адже кожне оголошення містить координати його автора, за якими знайти його – не проблема. А надалі й оштрафувати за порушення благоустрою столиці.