Метро накриють автостоянками і торгівлею

Потяги метрополітену не повинні курсувати під дощем, переконані фахівці київської підземки. Сучасна автоматика надто вибаглива і болісно реагує на вологу та перепад температури. А збій у роботі електроніки несе загрозу пасажирам. Тож питання про необхідність створити накриття на лівобережній трасі Святошинсько-Броварської лінії нарешті вирішиться.

П’ять станцій відкритої траси метрополітену перетворять на кількаповерхові офісно-торговельно-розважальні центри з міні-парками, фонтанами і скверами на даху. А на всій протяжності лінії, крім мостів, з першого поверху над потягами і головами пасажирів зроблять гігантську автостоянку. За розрахунками, на кожному кілометрі перекриття можна буде розмістити 800 машин. Передпроектні пропозиції накриття 5 кілометрів траси на розгляд містобудівної ради запропонував проектний інститут «Укрметротунельпроект». Підрахували й вартість будівництва: станція «Дарниця» коштуватиме 124 млн. грн., «Лісова» – 130 млн., «Чернігівська» – 140 млн. Над тим, де взяти ці гроші, ламатиме голову Київське інвестиційне агентство міськдержадміністрації. Думається, за цим діло не стане, оскільки метрополітен – надто привабливий для бізнесу об’єкт, адже сотні тисяч пасажирів на кожній станції – це потенційні покупці.
Проте члени містобудівної ради не залишили проект без зауважень. «Чому лише три поверхи? – запитав начальник Головного управління охорони культурної спадщини Руслан Кухаренко. – Цілком можливо зробити над усією трасою
20-поверхову надбудову». Начальник «Київдержекспертизи» Анатоль Кармінський звернув увагу на те, що потрібно робити окремі розв’язки на швидкісному Броварському проспекті: «Інакше як заїхати у ті стоянки, якщо машини по проспекту рухаються зі швидкістю 120 кілометрів на годину?». Але загалом зодчим пропозиції сподобались.
Підсумовуючи обговорення, головний архітектор Києва Василь Присяжнюк сказав: «Рада підтримала ідею щодо облаштування сучасних комплексів у районах станцій метрополітену на відрізку від «Гідропарку» до «Лісової». З їх зведенням з’явиться можливість ліквідувати стихійно організовані ринки типу «секонд-хендів», які в Києві чомусь традиційно почали горіти. Але передпроектні пропозиції будуть доопрацьовані з урахуванням транспортної проблеми. За участю Київгенплану розроблять транспортну схему Броварського проспекту з перспективною реконструкцією транспортних розв’язок із чітким визначенням місць, де можна вести таке будівництво. До речі, ми запропонували Головному управлінню економіки та інвестицій підготувати проекти рішень щодо проведення інвестиційних конкурсів на майбутній лінії метро на Троєщину. Адже вона також проектується відкритою».