Високоомріяні

Протягом століть Київ розростався не тільки ушир, але й у висоту. «Вечірка» з’ясувала найбільш наближені до хмар пам’ятки історії та культури, від першого у місті на Дніпрі монумента до 108-метрової Батьківщини-Матері

МАГДЕБУРЗЬКЕ ПРАВО – 18 м
Найстаріший обеліск, який деякі кияни помилково пов\'язують із хрещенням Руси-України, архітектор А.Меленський будував досить довго – з 1802 по 1808 рік. Шкода, що кудись поділася Хрещатицька купіль – басейн біля підніжжя споруди, який раніше наповнювався джерельною водою і, кажуть, допомагав незрячим.

КНЯЗЬ ВОЛОДИМИР – 20,5 м
Творіння скульпторів В.Демута-Малиновського і П.Клодта та архітектора А.Тона 1853 року є одним із символів Києва, хоч вражає не «зростом», а, швидше, міцністю. Навіть завзятим антирелігійним піротехнікам 30-х років минулого століття «напівкультова» чавунно-бронзова споруда виявилась не по зубах. Порівняно недавно – з гелікоптера! – вдалося розгледіти і сфотографувати обличчя хрестителя, який стоїть над самим урвищем.

БАТЬКІВЩИНА-МАТИ – 108 м
Може, київська скульптура не відібрала б 1981 року лаври найвищої в американської статуї Свободи, якби гору взяла «лаврова» концепція одного з її авторів – В.Бородая. Скульптор пропонував, аби у правиці Батьківщини-Матері був лавровий вінок миру, але партія наказала: «Меч!». Журналістові «ВК» довелося спостерігати, як руку з мечем, виготовлену на заводі імені Фрунзе в Сумах, везли КрАЗом по проспектах Вернадського і Перемоги. Київська громадськість була і залишається не в захваті від апофеозу гігантоманії «розвинутого соціалізму», але ідею його демонтажу відкинула як неймовірно дорогу.

МІСТО-ГЕРОЙ – 43 м
Цей класичний обеліск на площі Перемоги (архітектори В.Лашко і Л.Семенюк, 1982 рік) прикрашає район колишнього Євбазу. Але хто милується цією монументальною спорудою? Водії з безперервного транспортного потоку у кілька рядів, коли стоять перед світлофором?

НЕЗАЛЕЖНІСТЬ – 62 м
Лише 2001 року, до 10-ліття української Незалежності столиця спромоглася на величний монумент – дітище скульптора О.Куща та інших. 12-метрова статуя дівчини з калиновою гілкою на 50-метровій колоні вінчає цілий архітектурний ансамбль головного майдану Києва. Чи стане цей твір монументального мистецтва в один ряд із Князем Володимиром? А чи, на неї дивлячись, не виникатимуть у наших нащадків думки про демонтаж? Поживемо – побачимо!