КІНОВІЙНА

У київських кінотеатрах стартує прем’єра року – історична стрічка «300 спартанців», яку вже прокляв уряд Ірану

Яких лише ярликів не навішали західні критики на фільм «300 спартанців» – «історія на стероїдах», «терор-фентезі», «велика культурна агресія Заходу проти Сходу», але на успіх блокбастера в прокаті це не вплинуло. У перші три дні стрічка повернула у свій бюджет 65 мільйонів доларів. А в позапрем’єрні вихідні перескочила рекордну для США відмітку прокату, заробивши 71 млн. доларів. Нині «300 спартанців» посідають третє місце в списку кінопрем’єр за касовими прибутками, поступившись фільмам «Матриця: перезавантаження» і «Пристрасті Христові».

Режисера – на мило, Ірак  – на м’ясо
До речі, навколо «300 спартанців», як і «Пристрастей Христових», уже розгорнувся скандал. Щоправда, не релігійний, а міжнародний. Іранська влада сприйняла фільм вкрай негативно, назвавши його частиною «великої культурної агресії Заходу проти Ірану».
Після прем’єри «спартанців» в Північній Америці депутати іранського парламенту вже направили лист до міністерства закордонних справ з протестом з приводу виробництва та показу «антиіранського голівудського фільму».
Тим часом, захоплені глядачі штурмували кінотеатри, щоб потішитися  кадрами з батальних сцен, у яких грецька армія відбиває перську навалу.
Знамениту битву у Фермопільській ущелині, де 480 р. до н.е. три сотні спартанців на чолі з царем Леонідом три доби стримували 100-тисячну перську армію, зняв Зак Снайдер. Третій, після «батьків» «Пристрастей Христових» і «Олександра» режисер, який продовжив психологічну війну проти Ірану. «Вони (режисери – Прим. автора) намагаються сказати людям, що Іран – джерело зла, – пише щоденна іранська газета «Ayandeh-No», – і що наші предки – криваві, хижі убивці-м’ясники».