На черзі – соціальна картка киянина

Не один рік точилися розмови про введення в Київському метрополітені безконтактних карток для сплати за проїзд. Уже й систему було обкатано, і спеціальні турникети на багатьох станціях встановлено. Торік навіть реалізували 10 тисяч таких карток. Але подальша реалізація ідеї загальмувалась.

А сталося це після поїздки київської делегації до Москви, де наших чиновників ознайомили з так званими соціальними картками. Це ті самі безконтактні картки, що виготовляють і в Києві, але вони несуть ще багато інших функцій. Зокрема можуть слугувати засобом оплати за комунальні послуги, на них переказують пенсію тощо. Одне слово, це електронний гаманець. Тож ідею москвичів вирішено втілити і в українській столиці. Безконтактні картки,  які вже випущено, таку можливість надають: у них 14 вільних, умовно кажучи, кишень для запису потрібної інформації. Прискорити введення в дію соціальних карток може кредит ЄБРР, про який наша газета повідомляла.
Частина кредитних коштів піде на впровадження системи оплати проїзду та обліку пасажирів. Вона  дасть змогу не лише фіксувати надані послуги, а й запроваджувати гнучку систему тарифів, наприклад, сплату за відстань поїздки. Тож із часом столиця планує відмовитися від користування проїзними з магнітною стрічкою. Очікується, що після цього на нову систему оплати проїзду переведуть весь громадський пасажирський транспорт.
Однак, схоже, що столицю випереджає Харків. У червні тамтешній метрополітен позбавиться від проїзних і запровадить безконтактні картки для оплати за проїзд. Про це  заявив начальник КП “Харківський метрополітен” Сергій Мусєєв.  Монтаж необхідного обладнання в підземці завершено вже на 70 відсотків. За повідомленням прес-служби Харківської міськради, картки обслуговуватиме один із операторів мобільного зв’язку, якому це також вигідно. Під землею розташують додаткові станції, аби пасажири мали змогу користуватися мобілками не лише на платформі, а й у потягах. Із часом за допомогою безконтактної картки харків’яни платитимуть за проїзд у наземному громадському транспорті, деяких маршрутках та здійснюватимуть комунальні платежі. Для цього місто  має запровадити єдину соціальну картку та єдиний розрахунковий рахунок. За словами Мусєєва, запровадження в Київському та в Московському метрополітенах системи безконтактних карток “ще далеко не досконале”, і запевнив, що в Харкова “є можливість зробити це на вищому рівні”.