Перед зупинками – снігове місиво

Сніг у Києві йшов дві доби. Але водночас по всіх дорогах снувала техніка “Київавтодору” і згортала його з проїжджої частини ближче до тротуарів.

До чого це призвело, ми побачили вчора, коли природа підкинула киянам плюсову температуру і сніг почав інтенсивно танути.
Свій рейд ми розпочали з Хрещатика. Нас цікавив стан зупинок. Центральну магістраль можна було б назвати взірцем: усі зупинки почищено, на дорозі теж немає снігу. Але щоб підступитися до автобуса, доводиться лавірувати між численними припаркованими на тротуарах автівками. Дві таких примудрилися припаркуватися навіть між зупинковим комплексом біля колишнього центрального гастроному та дорогою.
Далі ми проїхали бульваром Тараса Шевченка і проспектом Перемоги. Тільки в деяких місцях побачили бровку тротуару – всюди сніг пригорнуто до нього. Зрозуміло, що всі зливоприймачі забито, і тала вода збирається у струмки і навіть бурхливі річечки на схилах. Пасажири шарахаються від тролейбусів, коли вони наближаються до зупинок, а потім обережно ступають у ті струмки, занурюючись взуттям по кісточки. Тротуар  коло Центральних залізничних кас “прикрашають” два геть заповнених сміттям контейнери. Зупинки виявилися прибраними лише біля цирку. На кінцевій зупинці 26-го тролейбуса біля станції метро “Нивки” пасажирам пощастило: тролейбуси своїми колесами перемололи сніг і звільнили зливоприймач, тож моря тут немає. А далі, вздовж вулиць Щербакова та Маршала Гречка, картина така сама: між тротуаром і тролейбусом, що підходить до зупинки, щонайменше метр снігового місива або струмок.
Ми поцікавилися в заступника начальника шляхово-експлуатаційного управління (ШЕУ) Подільського району Володимира Єрмакова, як прибираються зупинки?
– Дуже просто, – відповів Володимир Миколайович. – Маємо три лінійних бригади з прибирання зупинок. Люди беруть у руки лопати і  чистять зупинку від снігу. Цілодобово працює також спеціальна бригада, а коли авральна ситуація, підключаємо до роботи ще чотири бригади асфальтувальників – адже взимку асфальт не вкладаємо. Є в нас і трактори зі щітками та бульдозерними ножами – вони звільняють від снігу проїзну частину перед зупинками, очищають зливостоки. Але людей однак не вистачає, щоб негайно почистити усі зупинки. До того ж, ми чистимо не всі, а лише ті, які на балансі нашого ШЕУ. За багато зупинок відповідають інші балансоутримувачі, наприклад тролейбусні чи автобусні парки. Маю сказати, що в нових мікрорайонах проблем практично не виникає. А от на старому Подолі зливоприймачі не встигають прийняти талу воду. Вона тече і по Андріївському узвозі, і по Глибочиці, і по інших вулицях, що ведуть на Поділ із Шевченківського району.