З гарячого крана – холодна вода

Минулої середи у Київській міськдержадміністрації відбулися громадські слухання, на яких укотре йшлося про нові тарифи на комунальні послуги, про оформлення субсидій.

Саме ці питання нині найбільше непокоять киян, які уже отримали платіжки із жеків. Законослухняні без особливих вагань пішли одразу до каси, щоб не мати ніякої мороки – сплатили і на тому поставили крапку. Однак чимало мешканців столиці досі у роздумах. І, як засвідчили громадські слухання, загал турбує вже не стільки проблема платити чи не платити, скільки – за що платити, мається на увазі якість комунальних послуг. Тому запланована розмова про субсидії повільно спливла в інше комунальне русло – занедбані під’їзди і двори, відсутність у кранах гарячої води, поламані ліфти і т. ін.
Мешканка Подільського району дорікала жеку-702, який зволікає навіть із косметичним ремонтом у будинку, збудованому ще 1957 року. На перших поверхах його облаштувалася податкова інспекція, яка, звісно, подбала про свій комфорт. І задля цього скористалася дитячим майданчиком, де тепер – і сауна, і стоянка службових авто. У Печерському районі досі вирішують долю відомчих будинків, які належали взуттєвій фабриці (вулиця Рибальська). Тутешній гуртожиток також 30 років не знав ремонту. А сім’ї із чотирьох осіб, котра мешкає в одній кімнаті, виставляють у комунальній платіжці 360 гривень. На громадських слуханнях були присутні керівники Печерського району, які пообіцяли це питання негайно з’ясувати.
Ремонтом своїх старих будинків переймаються і у Дніпровському районі. А мешканці прилеглих до площі Перемоги вулиць обурювалися з приводу того, що забудовники намагаються їхнє подвір’я перетворити на кам’яний мішок. Вони з такими намірами будівельників воюють ще з часів, коли мером був Олександр Омельченко.
Чимало киян не мають можливості самі прийти до жеку, щоб оформити собі субсидію. Це стосується тяжкохворих, інвалідів. Заступник голови КМДА Ірена Кільчицька порадила їм скористатися телефоном 0-51: «Зателефонуйте – і завтра до вас прийде соціальний працівник, котрий допоможе в усьому».
Радник Київського міського голови Олександр Ржавський, котрий опікується проблемами житлово-комунального господарства, виділив кілька злободенних питань, над вирішенням яких нині працює столична влада. По-перше, варто запровадити диференціацію рахунків на квартплату, щоб кожен міг знати, скільки він платить за воду, а скільки – за вчасне вивезення сміття і т.ін. По-друге, буде запроваджено адресну грошову допомогу на проведення ремонту в кожному будинку, який цього потребує. По-третє, з проектно-кошторисною документацією буде ознайомлено громаду, тобто безпосередньо мешканців, і лише з їхньої згоди ремонтники одержать кошти. Оцінку проведеним роботам поставлять (скріплять своїми підписами) також мешканці. Не обійшов пан Ржавський і питання вивезення сміття. Нині вирішують, куди його вивозити і скільки коштуватиме ця послуга безпосередньо киянам.
Люди найбільше незадоволені тим, що від них вимагають плати за те, чим вони не користуються, наприклад, жек виставляє солідну суму за гарячу воду, опалення, а у крані з гарячою водою не завжди є саме гаряча, інколи вона ледь тепла, або ж зовсім холодна. І батареї у квартирі гріють не так, як би того хотілося. Перший заступник голови КМДА Анатолій Голубченко порадив платити за те, що відповідає дійсності. Немає у крані гарячої води, батареї не гріють, як слід, – складайте акт і несіть його до жеку. Вам обов’язково буде зроблено перерахунок. Платити треба за реальні якісні послуги.