Кожен банк рахує по-своєму

Кияни почали отримувати грудневі квитанції за комунальні послуги. Звісно, там інші суми на відміну від листопадових.

Непримиримі опозиціонери в Київраді закликають киян комунальні послуги сплачувати за старими розцінками, що були чинними до 1 грудня 2006 року. Рекомендують власноруч у квитанціях робити відповідні виправлення. А саме – закреслювати віддруковані цифри й уписувати старі.
Подібна порада – ніщо інше як словесна авантюра. Будь-яке виправлення в платіжному документі, по суті, робить його недійсним. Тим більше, коли власником квартири власноруч виправляються тарифні розцінки, видрукувані в квитанціях. Отже, жодна банківська установа не візьме його до впровадження. Інакше кажучи, такий самоуправний громадянин не зможе вчасно сплатити за комунальні послуги, але йому надійде повторна квитанція з тими ж новими тарифами.
У цьому нашого кореспондента запевнили в банківських установах, до яких він звернувся. Втім…
– Ми готові прийняти квитанцію із зазначеною в ній будь-якою підсумковою цифрою. Нехай навіть вона буде меншою від тієї, що її запропонував жек. Урешті-решт це право людини – визначити, яку суму вона здатна на цей день заплатити, – сказав операціоніст АБ «Київ» (Шевченківська філія) Юрій Ковмір.
Фактично такої ж думки дотримується й начальник відділення №40 філії ВАТ КП «Надра» Сергій Нікітчин. Мовляв, аби господар квартири свою квитанцію не зіпсував виправленням узаконених тарифів. А корегування ним на власний розсуд загальної суми сплати – його права. Одного місяця сплатить неповну суму, наступного доведеться платити більше.
А от їхні сусіди з АТ «Індексбанк» мислять по-іншому.
– При прийомі комунальних платежів ми орієнтуємося на віддруковану цифру, – каже управляюча цієї установи Вікторія Стрельченко. – Позаяк загальна сума, яку готовий сплатити наш клієнт, не може бути меншою від тієї, що нарахована за встановленими тарифами.
В унісон Вікторії Володимирівні відповіла й завідувачка філією №5441/0522 Шевченківського відділення Державного ощадного банку України Олена Сдержикова:
– За інструкцією ми не маємо права приймати від клієнта суму, яку він власноруч зменшив у квитанції. Якщо ж керівництво жеку з якихось причин готове піти назустріч якомусь платнику, тоді зменшену в квитанції оплату повинні завірити печаткою.
За словами начальника жеку №1019 Віктора Сурмака, уже в суботу мешканці всіх  будинків, розташованих на їхній дільниці, отримають грудневі квитанції.
– Кожен господар квартири наочно переконається, що оплата зросла в 2,5 раза, – каже Віктор Миколайович. – Це вимушений крок столичної влади. І, до речі, економічно обґрунтований. Приклад – наша дільниця. На Нивках – більшість п’ятиповерхівок. До підвищення тарифів у них за 1 кв. м квартиронаймач сплачував 40 копійок. При умові, що всі справно вносять квартплату, наша контора щомісяця мала б отримувати приблизно 125000 гривень. Із них 25000 сплачували ПДВ, ще 6000 – податок на землю. Залишилося 95000 гривень. При фонді заробітної платні 260000 на місяць. Як у таких умовах можна було жити й працювати?
Якби тарифи вдалося збільшити в 3,4 раза, як це планувалося спочатку, то, за моїми підрахунками, ми б не лише своїм працівникам  цілком самостійно (без дотацій з міського бюджету) сплачували зарплату, а й щомісяця ремонтували б по 4 – 5 під’їздів. Зрозуміло, за кошт жеку. За нинішніх тарифів нам бракуватиме для цього  30 – 40 тисяч  гривень.