Як ми купували «Вечірку»

Провести рейд по столичних кіосках «Союздруку» нас примусили читачі та рекламодавці, котрі скаржилися, що в столиці складно купити «Вечірній Київ». А від чиновників «Союздруку» чуємо інше: газета не має попиту. Тож, озброївшись ручкою, блокнотом, фотоапаратом та диктофоном, розпочали власне рослідування.

Уже розмова із продавцем кіоску, що розташований неподалік від нашої редакції, дещо насторожила. Наша газета в продажу була, втім кіоскерка зніяковіла, коли ми поцікавилися, скільки екземплярів «Вечірки» отримує кіоск. Швидко почала копирсатися в газетах і удавати заклопотаність. Не відповіла, лише сказала, що газета продається. Мовляв, конкретнішої інформації не має права розголошувати. Що ж, може більше довідаємося від інших кіоскерів? Вони нам сказали, що кількість «Вечірки», яка надходить у продаж, буває різною. Іноді більше, іноді менше. Траплялися й такі кіоски, куди видання не потрапляє зовсім. Газета має свого покупця, котрий читає її роками. Особливим попитом користується четверговий номер, де є програма телепередач, та ті номери, матеріали яких анонсуються.

У вівторок, коли проводився рейд, о 15 годині у кіоску, що на Куренівці, «Вечірки» вже не було. Продавець сказала, що зранку газети, які поступили, одразу розкупили. Отже, могли б продати й більше, адже кіоски торгують до двадцятої години вечора.

У «Союздруці» пропонують купити інформацію

Старший товарознавець ВАТ «Агентство Союздрук» Світлана Грошева підтвердила, що справді існує заборона кіоскерам розголошувати інформацію з питань продажу преси – це  заважає їм працювати.

Вона також підтвердила, що справді регулюється різна кількість примірників, які надходять у ті чи ті кіоски. Пояснила це рівнем попиту. Проте даних якихось моніторингових досліджень, які проводяться агенцією, нам не дали. Запропонували отримати таку інформацію за гроші. Вартість таких послуг для «Вечірки» коштуватиме 600 гривень. Тоді нам можуть надати дані щоденної реалізації видання в конкретному кіоску.

Така вимога принаймні дивна, адже редакція із «Союздруком» працює на партнерських взаєминах. До того ми виконали вимоги агентства щодо штрих-кодування кожного номера, аби була можливість відслідковувати продаж кожного екземпляра газети.

Прості підрахунки

У ВАТ «Агентство Союздрук» нам повідомили, що кіоскова мережа Києва нараховує 336 кіосків. Провівши власні прості розрахунки, вийшли на приблизну кількість місячного продажу «Вечірки». Вона вдвічі більша, ніж у документах, які надає нам «Союздрук». І це при тому, що ми рахували за мінімумом для кожного кіоску. А насправді ж їх продається більше.

Почувши про такі результати підрахунку, Світлана Грошева лише запитала, чому про це розслідування ми не повідомили їхніх працівників та не взяли їх із  собою. Ще й дорікнула, що на подібні дізнавання ми не мали права.