Тролейбуси з авіазаводу хочуть возити киян

Майже 15 новеньких подовжених тролейбусів київського заводу «Авіант» вже понад рік залишаються у цехах підприємства, оскільки на них немає покупця.

Про це повідомив начальник управління інформації «Авіанта» Юрій Скрипочка. 1998 року, коли підприємство перебувало у скрутному становищі через відсутність замовлень на виготовлення літаків, столична влада підтримала «Авіант» замовленням на виготовлення тролейбусів. Тоді КМДА придбала близько 70 машин. Проте із зміною влади ситуація змінилася, та й авіапідприємство почало працювати за основним своїм призначенням.

Однією з причин непопулярності тролейбусів виробництва авіазаводу, як м’яко висловився Юрій Скрипочка, є їхня висока ціна: одна машина вартує приблизно 1 млн. 50 тис. грн. Крім того, тролейбуси мають високу підлогу, що також можна вважати недоліком. Однак це перекривається низкою переваг. Зокрема, кузови авіантівських машин зроблено з алюмінієвих сплавів, тоді як звичайні тролейбуси – з чорних металів, які швидко «поїдає» корозія. Це подовжує термін використання машин з 10 до 18 років. До того ж вони на 2,5 тонни легші, ніж звичайні машини, що дозволяє економити електроенергію і брати «на борт» більше пасажирів у години пік.

Юрій Скрипочка зазначив, що перевага тролейбуса «Авіанта» і в способі виробництва: «Збирають машини за авіаційною технологією – не за допомогою зварювання, а шляхом кріплення клепками». Щодо можливості реалізації цих тролейбусів у майбутньому, він зазначив, що цього року «крига скресла» – столиця 2006 року придбала два тролейбуси і розрахувалася за них, а до кінця року київська влада обіцяла придбати ще 8 машин.

– Ми вже близько року як припинили виробництво тролейбусів, – зазначив начальник управління інформації «Авіанта». – Але якщо вони будуть затребувані – поновимо виробництво. Це можливо.